Konsumenci stają się coraz bardziej ostrożni i wymagający

www.portalspozywczy.pl 17 października 2016 14:37

Polscy konsumenci, coraz częściej znudzeni niemal jednakową ofertą masowych marek, zniechęceni „chorobą ogórkową”, wściekłymi krowami, podejrzliwi wobec GMO, coraz chętniej sięgają po lokalne produkty - mówi Ewa Białek, Dyrektor Biura Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.



- Lekarstwo na słońce i na deszcz...? Supermarket. Jeden z symboli zmian na polskim rynku. Wielkie powierzchnie sklepowe i półki z zagranicznymi produktami przez lata były magnesem dla konsumentów. Ale powoli być przestają. Do łask wracają małe osiedlowe bazary. W Polsce trend ten wciąż rozwija się, wzmocniony patriotyzmem lokalnym, nostalgią i powrotem do korzeni - mówi Ewa Białek, Dyrektor Biura Handlu i Usług, DNB Bank Polska S.A.

Dodaje, że konsumenci stają się coraz bardziej ostrożni i wymagający. Pragną odzyskać większą kontrolę nad swoim życiem, ograniczyć wpływy instytucji i marek poprzez lepszą kontrolę tego co, kiedy, gdzie i w jaki sposób konsumują oraz co i od kogo kupują. Trend związany z zakupem żywności lokalnej polega na docenieniu lokalności – produktów pochodzących z sąsiedztwa, z okolicy, z jakiegoś konkretnego regionu. W uproszczeniu – „lokalne” oznacza lepsze, zdrowsze, bardziej naturalne. 

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    24,99

  • Śr

    17,29

  • Min

    12,90

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9392

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.