Konsumenci z Europy Zachodniej wydali w ubiegłym roku 4,3 mld euro na produkty FMCG

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 3 kwietnia 2017 09:27

Konsumenci z Europy Zachodniej w 2016 r. wydali 4,3 mld euro na produkty FMCG w kanale sprzedaży detalicznej, co oznacza wzrost o 0,9% w porównaniu z rokiem 2015 - wynika z danych Nielsen.

Dane odnoszą się do dziewięciu największych rynków (Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Belgia, Holandia, Austria i Portugalia).

Kategoria pakowanych świeżych produktów spożywczych rosła kosztem produktów sprzedawanych luzem. Natomiast zwiększone spożycie napojów alkoholowych jest głównie związane ze spadkiem cen.

Żywność świeża odpowiadała za 38% łącznego wzrostu (1,6 mld euro), wyroby cukiernicze i przekąski odpowiadały za 23% (990 mln euro), a napoje alkoholowe za 20% (849 mln euro). Te same kategorie stanowią jedynie 80% wzrostu wydatków na żywność w 2016 r.

Dane Nielsena pokazują też, że 9 głównych koncernów przemysłu spożywczego odnotowało spadek wydatków konsumenckich o 430 milionów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,29

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane