Konsumenci z Europy Zachodniej zwiększyli wydatki na FMCG o 4,3 mld euro

Autor: dlahandlu.pl za esmmagazine.com 17 sierpnia 2017 11:00

Według firmy badawczej Nielsen, konsumenci z Europy Zachodniej w ubiegłym roku wydali dodatkowe 4,3 mld euro na produkty FMCG. Odpowiada to wzrostowi o 0,9% w porównaniu z rokiem 2015.

Nielsen przeanalizował wydatki spożywcze na największych rynkach zachodnioeuropejskich ( Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania, Belgia, Austria, Portugalia, Wielka Brytania i Holandia). Największy wzrost sprzedaży zanotowały takie kategorie jak świeże produkty spożywcze i wyroby cukiernicze. Zanotowano też wzrost kategorii napojów alkoholowych, ale wynika on głównie ze wzrostu cen.

Sprzedaż świeżych artykułów spożywczych odpowiadała za  38% wzrostu sprzedaży (1,6 mld euro), wyrobów cukierniczych / przekąsek za 23% (1 mld euro), a napojów alkoholowych za 20% (849 mln euro). Razem te trzy kategorie odpowiadały za 80% zwiększonej sprzedaży.

Przeczytaj także:

Nielsen zauważył, że mniejsze przedsiębiorstwa mają obecnie 46,6% udziału w rynku, marka własna 36%, a dziesięciu największych producentów żywności ma 17,4% udziału w runku..

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8968

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.