Konsumenci z Polski skarżą się na brytyjskie firmy

Autor: dlahandlu.pl 14 marca 2017 11:00

W 2016 r. z siecią Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) skontaktowało się 91 367 konsumentów, to 19% wzrost w stosunku do roku 2015. Zdecydowana większość zgłaszanych problemów, bo aż 75% dotyczyło umów zawieranych przez internet.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK), będące częścią ECC-Net w 2016 r. odnotowało wzrost podobnie jak cała sieć. W ubiegłym roku otrzymało prawie dwa razy więcej skarg niż w 2015 r.

– Wzrost ilości osób zgłaszających się do ECK, który się utrzymuje rok rocznie, tłumaczyć można wieloma czynnikami. Wskazujemy przede wszystkim na systematyczny rozwój e-commerce, zwiększenie mobilności polskich konsumentów, którzy częściej podróżują po Europie, ale też lepsze rozeznanie co do swoich praw – komentuje wyniki Piotr Stańczak, dyrektor ECK. 

W roku 2016 wśród polskich konsumentów dominowały reklamacje na brytyjskich przedsiębiorców. Duża część tych skarg dotyczyła zakupu obuwia.

Wśród konsumentów, którzy skarżą polskich przedsiębiorców zdecydowanie przodowały Finlandia oraz Wielka Brytania. Skargi fińskich konsumentów w dużej mierze dotyczyły zakupu suplementów diety. Żaden Islandczyk, Portugalczyk ani Maltańczyk nie skarżył się w 2016 r. na polskiego przedsiębiorcę.

Aż 75 % skarg, które trafiły w 2016 r. do sieci ECC-Net dotyczyło problemów z umowami zawieranymi przez internet (sprzedaż towarów i usług). Zdecydowanie najwięcej skarg, wpłynęło na usługi z sektora transportowego.



 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane