PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen dlahandlu.pl: Wspólna polityka cenowa sieci franczyzowych ma budować ich jednolity wizerunek

Autor: dlahandlu.pl 13 maja 2015 12:37

Koszyk cen dlahandlu.pl: Wspólna polityka cenowa sieci franczyzowych ma budować ich jednolity wizerunek

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl franczyzowe sieci sklepów stawiają na jednolity wizerunek cenowy, dlatego różnice cen między poszczególnymi placówkami są coraz mniejsze. Wspólne zakupy dla całej sieci i wymóg jednolitych akcji promocyjnych dla klientów powodują, że coraz częściej lokalizacje sieci różnią się między sobą jedynie cenami warzyw i owoców czy pieczywa.

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl w sieciach sklepów osiedlowych,
W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 287,61 zł w Lublinie do 310,09 zł w Warszawie, co oznacza różnicę między sklepami w różnych miastach na poziomie 22 zł. Na początku marca ceny w tej sieci wahały się od 292,28 zł w Lublinie do 303,73 zł w Warszawie. Wyższe o kilka złotych ceny mdm. to efekt głównie drożejącej papryki z ok. 8 zł w marcu do ok. 20 zł obecnie.

W 8 badanych miastach w Polsce w sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka w ostatni weekend płaciliśmy od 299,16 zł w Lublinie do 315,83 zł w Warszawie, co oznacza 16 zł różnicy między placówkami z tym samym szyldem. W marcu ceny w sklepach Carrefour Express wahały się od 307,99 zł we Wrocławiu do 318,30 zł w Warszawie. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w sklepach z logo Carrefour Express spadły o kilka złotych.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 314,29 zł w Trójmieście do 330,27 zł w Bydgoszczy. W marcu ceny we Freshmarketach wahały się od 286,15 zł w Krakowie do 305,08 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 25-30 zł w zależności od miasta. To efekt droższej papryki, herbaty Lipton, oleju Kujawskiego i sera gouda. Różnice cen między różnymi miastami wahają się w granicach 16 zł, co oznacza dalsze ujednolicanie polityki cenowej w tej sieci franczyzowej.

Monitoring przeprowadzono w dniach 8-10 maja 2015. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.