PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Dyskonty toczą bitwę na jakość. A ceny?

Autor: dlahandlu.pl 21 maja 2014 11:57

Koszyk cen: Dyskonty toczą bitwę na jakość. A ceny?

Zdaniem specjalistów rynek handlu detalicznego w najbliższym czasie zdominuje walka o bogacącego się polskiego konsumenta, który coraz częściej poszukuje produktów spożywczych lepszej jakości. Dlatego na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami, jak dyskonty zamieniały palety na półki, a teraz umieszczają na nich coraz więcej towarów, oznaczonych certyfikatami, znakami jakości i nagrodami. Jak deklarował prezes sieci Lidl w czasie jednej z konferencji branżowych, jego firma to "fetyszyści jakości", producenci w reklamach Biedronki przekonują, że "...to sieć, która ma najwyższe wymagania jakościowe na rynku". Aldi w gazetkach reklamowych zaczęło umieszczać hasło "Jakość ponad wszystko - ceny non stop nisko", zaś Netto - "najwyższa jakość, superceny". Jak te wszystkie zmiany przekładają się na ceny w dyskontach? Zapraszamy do lektury majowego monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl.

Lidl w maju zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 267,78 zł w 8 badanych miastach. Jest to o 3 zł drożej niż w kwietniu 2014. Rok temu, w maju 2013 roku ten sam zestaw produktów kosztował 249,86 zł, czyli o ok. 20 zł taniej niż obecnie.  

Sieć Aldi w porównaniu z kwietniem ma ceny niższe o ok. 2 zł (spadek z ok. 273 zł w kwietniu do ok. 271 zł obecnie). Rok temu podobne zakupy kosztowały w Aldi ok. 270 zł, czyli o 1 zł mniej niż w tym miesiącu.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie od 273,04 zł do 273,30 zł w zależności od lokalnej ceny pieczywa. Jest to o 3 zł drożej niż kwietniu 2014r. i  o 15 zł drożej niż w maju 2013 (258 zł za 50 produktów).

W Biedronce obecnie 50 produktów kosztuje 274,23 zł, czyli o 2 zł drożej niż miesiąc temu i także o 2 zł drożej niż roku temu (272,67 zł). W maju 2014 r. na wyższą sumę zakupów w Biedronce - względem konkurentów - wpływ miała wyższa cena papryki 12,99 zł za kg. W ostatni weekend pozostałe sieci dyskontowe sprzedawały paprykę, w promocyjnej cenie 7,99 zł. 

Dyskont Czerwona Torebka w Trójmieście zaproponował zakupy 50 produktów w cenie 287 zł względem 283,92 zł, miesiąc temu. Rok temu sieć nie była badana, gdyż rozwija się dopiero od drugiej połowy 2013 roku. Dyskont Czerwona Torebka jest obecnie w fazie zmiany strategii asortymentowej. Początkowo miała oferować jedynie konfekcjonowane produkty. Teraz dołączała do oferty także pieczywo. W kolejno otwieranych sklepach mają się też pojawić owoce i warzywa. Będziemy śledzić, jak zmiana strategii wpłynie na poziom cen w tej sieci. 

Jako istotną informację należy wskazać, że ceny żywności spadły 0.5 proc. mdm (dane za kwiecień 2014).

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 4 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową. Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 16-18 maja 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Relek 2014-06-06 15:02:59

    Konsument polski raczej biednieje niż bogaci się. Sam fakt dokonywania zakupów w sieciach dyskontowych nie świadczy o dobrobycie społeczeństwa, nawet jeśli bardziej zamożne warstwy bawi oszczędzanie na podstawowych produktach (bo świadomi mechanizmów marketingowych nie widzą potrzeby przepłacać, wolą wydać te pieniądze na dobre wino, lepszą wędlinę w Piotrze i Pawle czy w małym sklepiku osiedlowym lub na audiobooka).

    Zwyżka średnich cen w dyskontach nie odbiega od tendencji rynkowych, a podnoszenie standardów obsługi i wyposażenia wnętrz odbija się zapewne bardziej na dostawcach niż na konsumentach, których trzeba jakoś upewnić, że te niskie ceny nie wynikają z niskiej jakości produktów. Bo czy nawet bardzo niezamożny człowiek chce żyć w przekonaniu, że karmi siebie i rodzinę wprawdzie tanio, ale niezdrowo?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.