PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: E-sklepy sugerują się cenami najbliższej konkurencji, a klient kupuje wielokanałowo

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 11:51

Koszyk cen: E-sklepy sugerują się cenami najbliższej konkurencji, a klient kupuje wielokanałowo

Pomimo, że od lat eksperci twierdzą, że konsumenci wybierają konkretny szyld na codzienne zakupy spożywcze. To jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl cała branża detaliczna głównie pilnuje tego, by wypaść dobrze jedynie na tle najbliższej konkurencji. Dyskonty sugerują się cenami innych dyskontów, supermarkety rywali z tego samego formatu. Tak robią też sklepy internetowe. Dlatego różnica między zakupami 50 produktów w auchandirect.pl a e-piotripawel.pl wynosi 3 zł, zaś między kolejnym frisco.pl sięga jedynie 7 zł. To pokazuje, że rynek zapomnia, że klient kupuje wielokanałowo i sprawdza ceny zarówno w sklepach stacjonarnych, od hipermarketów przez dyskonty, jak również u ich wirtualnych konkurentów.

Auchandirect zaproponował w tym tygodniu zakupy w cenie 246,25 zł, czyli o 2 zł drożej niż w tygodniu poświątecznym i o 3 zł drożej niż przed Wielkanocą. Do zakupów trzeba doliczyć koszt dostawy, który wynosi 19,90 zł. Razem daje to kwotę ok. 266 zł i 1. miejsce na liście sklepów, oferujących najtańsze zakupy przez internet.

Na drugie miejsce wrócił sklep e-piotripawel.pl, który oferuje zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie 269,11 zł. To o 8 zł mniej niż tydzień temu i o 7 zł więcej niż przed Wielkanocą.  Przy takiej kwocie sklep oferuje darmową dostawę.

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazły się delikatesy frisco.pl, które zaoferowały zakup 50 produktów z Koszyka w cenie 273,11 zł, czyli o 7 zł więcej niż tydzień temu i o 8 zł mniej niż w tygodniu przedświątecznym. Tutaj również dostawa przy tej kwocie jest darmowa.

W sklepie Hipernet24.pl zakupy 50 produktów z koszyka dlahandlu.pl to wydatek rzędu 276,27 zł, czyli o 2 zł drożej niż tydzień temu. Do ceny zakupów trzeba doliczyć co najmniej 15 zł za dostawę, co podwyższa całkowity koszt do ok. 291 zł.

Ceny w e-sklepie Tesco kształtują się na poziomie 278,34 zł czyli podobnie jak tydzień temu. Z kosztami dostawy od 2,98 zł do 9,98 zł w zależności od pory dnia całkowity koszt zakupów zamyka się kwotą ok. 288 zł.

W alma24.pl podobne zakupy kosztują 293,41 zł czyli o 4 zł taniej niż tydzień temu i o 6 zł drożej niż w tygodniu przedświątecznym. Jest to całkowity koszt zakupów, gdyż dostawa przy takiej kwocie jest darmowa.

Monitoring przeprowadzony został w dniach 8-9 kwietnia 2013 i nie obejmuje e-sklepu foodini.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Marta 2013-04-11 16:13:38

    Zawsze porównuję ceny. I tak drób kupuję w ubojni, warzywa albo w Lidlu albo w hurtowni. Wiele rzeczy robię sama i wynosi mnie to nawet 5 razy taniej i jest to produkt pełnowartościowy,wiem co jem . Jest to szynka drobiowa, kapusta kiszona. soki i przeciery , jabłka na szarlotkę i inne (pierogi, galareta, uszka, pasztety, pasztetowa,....

    Skończyłam z kupowaniem gotowych wędlin, garmażerki. Myślę,że wielu uczciwych producentów, jeśli tacy w ogóle są, wiele traci na tych oszustwach o których ciągle słyszymy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.