Koszyk cen: Festiwal promocji - w tydzień hipermarkety są w stanie zejść z cenami o 50 zł

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2013 13:18

Koszyk cen: Festiwal promocji - w tydzień hipermarkety są w stanie zejść z cenami o 50 zł

Taniej, jeszcze taniej, najtaniej, taniutko i taniej niż najtaniej - te hasła to słowa królujące w reklamach hipermarketów. Dlatego jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl, sieci hipermarketów na weekend, w którym przeprowadzany jest monitoring są w stanie zejść z cenami od 20 do 50 zł względem swoich standardowych cen, by pokazać swoją politykę promocyjną nastawioną na niską cenę. Porównaliśmy więc, ile za 50 produktów z koszyka trzeba było zapłacić w hipermarketach 27 września w Trójmieście i 4 października, czyli tydzień póżniej w innych miastach.

Oto szczegółowe wyniki badania:

Sieć Auchan  w weekend 4-6 października zaproponowała zakupy od 185,16 zł na Górnym Śląsku do 205,94 zł w Warszawie. Niezapowiedziane badanie wykonane 27 września (tydzień wcześniej) w hipermarkecie w Tromieście wykazało, że za 50 produktów w Auchan zapłacimy 258,33 zł. Oznacza to ok. 50-60 zł różnicy na przestrzeni tygodnia między zakupami w sklepach z tym samym szyldem w różnych miastach. W badaniu zapowiedzianym większość asortymentu z koszyka 50 produktów objęta była promocjami cenowymi. 

W marketach Kaufland w dniach 4- 6 października ceny wahały się od 208,12 zł na Górmym Śląsku do 221,96 zł w Poznaniu. Tydzień wcześniej w niezapowiedzianym badaniu w Trójmieście w sklepie Kaufland obowiązywały ceny na poziomie 261,50 zł. Oznacza to od 40 do 50 zł różnicy między badanymi sklepami Kauflandu w różnych miastach na przestrzeni tygodnia. Tu także większość badanego asortymentu została w ciagu tygodnia przeceniona. 

W sklepach z logo Real w dniach 4-6 października można było zrobić zakupy 50 produktów w cenie od 238,14 zł na Górnym Śląsku do 251,46 zł w Krakowie. Tydzień temu w Trójmieście badanie w Realu nie zostało wykonane, ze względu na bliski termin wydania decyzji o przejściu tej sieci pod skrzydła Grupy Auchan. Miesiąc temu w sklepach Real zanotowaliśmy ceny od 233,89 zł na Górnym Śląsku do 247,17 w Poznaniu. Oznacza to lekki wzrost cen na przestrzeni miesiąca w trakcie badań zapowiedzianych.

Sieć E.Leclerc 4-6 pażdziernika przedstawiła ofertę od od 237,38 zł w Warszawie do 262,70 zł w Bydgoszczy. Tydzień wcześniej w markecie w Trojmieście za 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić 289,21 zł czyli od 30 do 50 zł drożej niż w trakcie badania zapowiedzianego. Tu także większość z 50 badanych produktów została przeceniona po tygodniu od badania niezapowiedzianego.

Hipermarkety Carrefour 4-6 pażdziernika przedstawiły ofertę dla klientów na poziomie od 254,47 zł w Bydgoszczy do 256,83 zł w Lublinie. W Trojmieście 27 września za podobne zakupy płaciliśmy 285,45 zł. Tu różnica ok. 30 zł pochodziła z promocyjnych cen kilku produktów: herbaty, oleju, mleka, schabu i cytryn, które obecnie są tańsze.

  • b. prac. sieci 2013-10-10 09:03:29

    Ale obłuda! Te obniżki, promocje i marki własne to efekt nacisku na producentów i dostawców, to oni ponoszą koszty " polityki cenowej " wspaniałomyślnej siei!.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.