PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Hipermarkety przygotowują się na wielkanocny boom sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 19 marca 2015 11:39

Koszyk cen: Hipermarkety przygotowują się na wielkanocny boom sprzedaży

Jak wynika z monitoringu w ramach Koszyka cen dlahandlu.pl sieci hipermarketów ruszają z ofensywą promocyjną, licząc na zwiększone obroty w czasie wielkanocnego piku sprzedaży. I tak obniżki o kilka - kilkanaście złotych przy zakupach za ok. 240-260 zł zanotowaliśmy już w sieci Kaufland, Tesco i wybranych sklepach E.Leclerc. Dwóch konkurentów Kaufland i Auchan stosują coraz bardziej podobną politykę cenową i obecnie w większości miast oferują prawie identyczny poziom cen za 50 produktów z Koszyka dlahandlu.pl.

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 229,82 zł w Lublinie do 240,61 zł w Trójmieście, czyli o ok. 5 zł drożej niż w lutym. Miesiąc wcześniej ceny w Auchan wahały się od 223,07 zł w Warszawie do 240,60 zł w Lublinie. W Auchan mdm. podrożały pomarańcze, pomidory, pieczarki i papryka. Tańsza była kawa Tchibo i płyn Domestos. Nie obowiązywała natomiast promocja na schab i ser gouda.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 234,64 zł na Górnym Śląsku do 241,20 zł w Trójmieście,  przy czym placówka w Warszawie okazała się najtańszym sklepem na lokalnym rynku. W zależności od miasta w Kauflandzie  zantowaliśmy spadek cen o 1-7 zł (od 241,37 zł we Wrocławiu do 242,24 zł w Warszawie w lutym 2015). Obecnie obowiązywała promocja na ser gouda i kiełbasę podwawelską oraz kurczaka. Droższe zaś były cytryny i pomidory.

W Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie od 259,44 zł w Bydgoszczy do 261,74 zł w Warszawie. Miesiąc temu Carrefour proponował zakup 50 produktów w cenie od 252,44 zł w Bydgoszczy do 253,87 zł w Trójmieście. Podwyżka o ok. 7 zł to wynik głównie zakończonych promocji, m.in. na herbatę Lipton, olej Kujawski, czy schab bez kości. Potaniały natomiast cytryny i papryka, podrożały zaś pomidory.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 264,36 zł, czyli o 4 zł taniej niż w lutym, gdy zakupy kosztowały 268,19 zł. W Tesco tańsze były pomarańcze i pomidory. Droższa zaś papryka. W promocji sprzedawana była także pasta Colgate. 

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 248,46 zł w Trójmieście do 286,63 zł w Bydgoszczy. W lutym w E.Leclerc ceny wahały się od 266,31 zł w Trójmieście do 289,76 zł w Warszawie, co oznacza spadek cen o 18 zł w Trójmieście i o kilka złotych w innych miastach. Tutaj w promocji sprzedawana była herbata Lipton, olej Kujawski i ser gouda. Tańsze były pomidory, papryka i pieczarki.

Monitoring przeprowadzono w weekend 13-15 marca 2015 roku. Badanie nie objęło poznańskich hipermarketów: Auchan, Kaufland i E.Leclerc.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5,5 roku. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,60

  • Śr

    3,27

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.