Koszyk cen: Na przestrzeni 1,5 roku właściciele sieci zainwestowali w ceny w sklepach franczyzowych

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 13:29

Jak wynika z monitoringu cen dlahandlu.pl na przestrzeni ostatniego 1,5 roku właściciele sieci franczyzowych Eurocash (Lewiatan), Carrefour (Carrefour Express) i fundusz Mid Europa (Freshmarket) znacznie zainwestowali w ceny w swoich sieciach, które obecnie są tańsze o ok. 5 proc. względem kwietnia 2014.

W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 272,69 zł w Krakowie do 319,28 zł w Warszawie. W połowie września, gdy badaliśmy sklepy osiedlowe, ceny wahały się od 270,83 zł w Lublinie do 305,66 zł w Warszawie. Dla Warszawy oznacza to wzrost cen o 14 zł na przestrzeni 2 miesięcy. Między miastami różnica cen wzrosły do ok. 47 zł, w porównaniu do 35 zł przed dwoma miesiącami. W kwietniu 2014 w Lewiatnie za 50 produktów płaciliśmy średnio ponad 300 zł.

Franczyzowa sieć Carrefour Express w połowie listopada zaproponowała ceny od 289,96 zł w Bydgoszczy do 313,04 zł w Trójmieście. We wrześniu ceny wahały się od 285,32 zł w Lublinie do 313,16 zł w Warszawie. Oznacza to stabilizację cen w ciągu ostatnich 2 miesięcy. Różnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi obecnie 24 zł względem 27 zł we wrześniu '15. W kwietniu 2014 ceny w sieci Carrefour Express oscylowały wokół 330 zł.

Sieć Freshmarket proponuje obecnie ceny na 50 produktów z Koszyka od 297,18 zł na Górnym Śląsku do 334,58 zł w Bydgoszczy. Poprzednio ceny wahały się od 302,57 zł na Górnym Śląsku do 330,53 zł w Bydgoszczy. Różnica cen między miastami wzrosła z 28 do wynosi 37 zł. W badaniu nie uwzględniono sklepu Freshmarket w Poznaniu, gdyż ankieterowi uniemożliwiono dokonanie spisu cen. W kwietniu 2014 za podobne zakupy we Freshmarkecie trzeba było zapłacić ponad 340 zł. 

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketaksk.pl w dniach 13-15 listopada 2015 r. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,70

  • Min

    1,12

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 555459

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.