Koszyk cen: produkty mleczarskie i warzywa sezonowe podbijają ceny w sklepach osiedlowych

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2017 16:03

Koszyk cen: produkty mleczarskie i warzywa sezonowe podbijają ceny w sklepach osiedlowych fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl klienci sklepów franczyzowych więcej niż w 2016 roku płacą obecnie za masło i produkty mleczarskie w tym ser gouda oraz cukier. Droższe są także warzywa sezonowe papryka i pomidory.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka Cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 274,29 zł w Lublinie do 330,38 zł w Warszawie. W listopadzie 2016, w czasie poprzedniego monitoringu ceny wahały się od 283,78 zł w Lublinie do 317,13 zł w Trójmieście. Rok temu, w lutym 2016 za podobne zakupy trzeba było zapłacić od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Oznacza to, że obecnie zwiększyła się górna granica za zakupy w Warszawie o ok. 11-13 zł. 

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała ceny od 299 zł na Górnym Śląsku do 333,35 zł w Warszawie. W listopadzie 2016 roku ceny w Carrefour Express zaczynały się od 302,26 zł w Bydgoszczy i dochodziły do 338,83 zł we Wrocławiu, zaś w lutym 2016 roku od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. Oznacza to utrzymanie cen na bardzo zbliżonym poziomie.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 310,29 zł na Górnym Śląsku do 337,25 zł we Wrocławiu. W listopadzie 2016 roku ceny w tej sieci wahały się od 306,43 zł w Krakowie do 320,38 zł w Warszawie, zaś w lutym 2016 od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 10 -15 zł w zależności od miasta.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketask.pl w dniach 13-15 stycznia 2017 roku. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,19

  • Śr

    3,01

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10811

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane