Koszyk cen: produkty mleczarskie i warzywa sezonowe podbijają ceny w sklepach osiedlowych

Autor: dlahandlu.pl 19 stycznia 2017 16:03

Koszyk cen: produkty mleczarskie i warzywa sezonowe podbijają ceny w sklepach osiedlowych fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl klienci sklepów franczyzowych więcej niż w 2016 roku płacą obecnie za masło i produkty mleczarskie w tym ser gouda oraz cukier. Droższe są także warzywa sezonowe papryka i pomidory.

W sieci Lewiatan (Eurocash) za zakup 50 towarów z Koszyka Cen dlahandlu.pl trzeba zapłacić od 274,29 zł w Lublinie do 330,38 zł w Warszawie. W listopadzie 2016, w czasie poprzedniego monitoringu ceny wahały się od 283,78 zł w Lublinie do 317,13 zł w Trójmieście. Rok temu, w lutym 2016 za podobne zakupy trzeba było zapłacić od 289,52 zł w Lublinie do 319,14 zł w Warszawie. Oznacza to, że obecnie zwiększyła się górna granica za zakupy w Warszawie o ok. 11-13 zł. 

Franczyzowa sieć Carrefour Express (Carrefour) zaproponowała ceny od 299 zł na Górnym Śląsku do 333,35 zł w Warszawie. W listopadzie 2016 roku ceny w Carrefour Express zaczynały się od 302,26 zł w Bydgoszczy i dochodziły do 338,83 zł we Wrocławiu, zaś w lutym 2016 roku od 295,66 zł w Bydgoszczy do 333,94 zł w Warszawie. Oznacza to utrzymanie cen na bardzo zbliżonym poziomie.

Sieć Freshmarket (Żabka Polska) proponuje obecnie koszyk 50 produktów w cenie od 310,29 zł na Górnym Śląsku do 337,25 zł we Wrocławiu. W listopadzie 2016 roku ceny w tej sieci wahały się od 306,43 zł w Krakowie do 320,38 zł w Warszawie, zaś w lutym 2016 od 299,68 zł w Lublinie do 334,23 zł we Wrocławiu. Oznacza to podwyżkę cen o ok. 10 -15 zł w zależności od miasta.

Różnice cenowe pomiędzy poszczególnymi miastami w przypadku sklepów osiedlowych są największe i zmieniają się najczęściej (w porównaniu do innych formatów sklepów). Wynika to przede wszystkim z formy prowadzenia placówek (franczyza) i mniejszego formatu sklepów, co automatycznie wpływa na węższą ofertę (więcej zamienników w koszyku, brak niektórych badanych towarów).

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl oraz taketask.pl w dniach 13-15 stycznia 2017 roku. Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.