Koszyk cen: Siła zakupowa hipermarketów nie przekłada się na ceny dla klientów

Autor: dlahandlu.pl 22 października 2015 12:34

Koszyk cen: Siła zakupowa hipermarketów nie przekłada się na ceny dla klientów

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl pomimo rosnącej liczby placówek, a zatem większej siły negocjacyjnej, sieci hipermarketów nie są w stanie zaproponować klientom niższych cen. Na przestrzeni ostatniego roku Auchan przejął 49 sklepów Real i prowadzi ich rebranding, Kaufland otworzył od początku 2015 roku 8 sklepów, Carrefour w pół roku zwiększył posiadanie o ok. 60 placówek (głównie małych sklepów z logo express), a E.Leclerc w 2014 roku uruchomił 2 hipermarkety. Jedynie Tesco, które zamknęło 13 sklepów, jednocześnie zauważalnie obniżyło ceny. To oznacza, że siła zakupowa sieci nie znajduje odzwierciedlenia na sklepowej półce.

A oto szczegółowe wyniki badania cen w sieciach hipermarketów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka w cenie od 221,26 zł w Poznaniu do 239,40 zł w Warszawie. W poprzednim miesiącu w Auchan notowaliśmy ceny od 230,27 zł w Warszawie do 249,97 zł w Trójmieście. Oznacza to obniżkę o ok. 10 zł mdm. dla większości placówek. Rok temu ceny w Auchan wahały się od 223,59 zł w Warszawie do 237,87 zł w Bydgoszczy

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 226,60 zł w Poznaniu do 242,28 zł we Wrocławiu. Miesiąc wcześniej Kaufland oferował ceny od 234,58 zł w Bydgoszczy do 245,44 zł we Wrocławiu. Kaufland okazał się najtańszym hipermarketem w Trójmieście i Warszawie. Rok temu 50 produktów z Koszyka w Kauflandzie można było kupić od 235,16 zł w Warszawie do 240,07 zł w Trójmieście. 

W Carrefourze podobne zakupy kosztują obecnie od 252 zł we Wrocławiu do 260,38 zł w Warszawie. Miesiąc temu w Carrefourze notowaliśmy ceny od 251,09 zł w Bydgoszczy do 253,28 zł w Warszawie. Oznacza to podwyżkę o ok. kilka złotych w zależności od lokalizacji. Rok temu w Carrefour podobne zakupy kosztowały od 252,43 zł do 253,55 zł w zależności od miasta.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend Koszyk 50 produktów kosztował 256,4 zł, czyli o 4 zł więcej niż miesiąc wcześniej i na poziomie z sierpnia 2015. Wyższe ceny mdm. to efekt sezonowej podwyżki m.in. na pomidory i jabłka. W hipermarketach Tesco rok temu ceny oscylowały wokół 266,02 zł i jest to jedyna sieć, która choć zmniejszyła liczbę sklepów, jednocześnie obniżyła ceny rdr.

E.Leclerc w tym miesiącu proponuje ceny od 272,14 zł w Trójmieście do 299,41 zł w Poznaniu. Miesiąc temu ceny w sklepach E.Leclerc wahały się od 264,68 zł we Wrocławiu do 292,97 zł w Bydgoszczy, co oznacza podwyżkę o co najmniej kilka złotych w większości badanych lokalizacji. Rok temu w sieci E.Leclerc w zależności od miasta notowaliśmy ceny: od 272,48 zł w Trójmieście do 284,42 zł w Bydgoszczy.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 16-18 października 2015 roku.
Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od blisko 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8027

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.