PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe idą w stronę cen znanych z marketów

Autor: dlahandlu.pl 14 sierpnia 2014 13:33

Koszyk cen: Sklepy osiedlowe idą w stronę cen znanych z marketów

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl małe formaty wzorem sieci wielkopowierzchniowych sięgają po środki budujące pozycjonowanie cenowe: wielopaki, ogólnopolskie promocje, wspólne zakupy. To pozwala im zbliżać się cenowo, do większych powierzchniowo konkurentów, czyli supermarketów. I tak obecnie różnica między dużymi powierzchniami a małymi formatami franczyzowmi wynosi ok. 20- 30 zł przy zakupie 50 produktów za ok. 280 zł. Obecnie ceny w supermarketach za 50 produktów z Koszyka oscylują wokół 270- 280 zł. W badanych trzech sieciach sklepów osiedlowych za te same zakupy trzeba zapłacić ok. 290-300 zł. Jeszcze rok temu różnica wynosiła często 50 zł i więcej.

W ośmiu miastach w Polsce sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka w ostatni weekend trzeba było zapłacić od 290,20 zł na Górnym Śląsku do 316,62 zł w Warszawie. W połowie czerwca ceny w tej sieci wahały się od 309,08 zł w Lublinie do 331,05 zł w placówce Warszawie. Spadek cen to wynik sezonowych obniżek warzyw i owoców. Rozbieżność przy zakupach w różnych miastach w sklepach z tym samym szyldem wynosi obecnie 26 zł.

W ostatni weekend sieć Freshmarket proponowała ceny na 50 produktów z Koszyka na poziomie od 292,10 zł na Górnym Śląsku do 318,23 zł w Bydgoszczy. W połowie czerwca notowaliśmy tu ceny od 313,29 zl w Lublinie do 330,95 zł w Warszawie. Tu także spadek pochodzi z obniżek cen warzyw i owoców, a rozbieżności cenowe między różnymi lokalizacjami wzrosły z 17 do 26 zł.

W sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 304,75 zł na Górnym Śląsku do 322,84 zł w Krakowie. W połowie czerwca monitoring wskazywał na poziom cen od 314,22 zł na Górnym Śąsku do 352,60 zł w Warszawie. Tu rozbieżność cenowa między różnymi miastami spadła z 38 do 18 zł.

Dla wszystkich sieci najtańszym regionem okazał się Górny Śląsk, gdzie nasycenie powierzchni handlowej na 1 mkw. jest największe.

Monitoring cen przeprowadzono w dniach 8-10 sierpnia 2014 roku.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.
Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,99

  • Śr

    9,52

  • Min

    5,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.