Koszyk cen: Supermarkety naśladują politykę hipermarketów i dyskontów

Autor: dlahandlu.pl 3 marca 2017 11:07

Koszyk cen: Supermarkety naśladują politykę hipermarketów i dyskontów fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl na półki supermarketów wkroczyły wyższe ceny. Podwyżki to efekt nie tylko droższych warzyw na przednówku, ale także poluzowywania ostrej walki na promocje. Stało się to możliwe na skutek powrotu inflacji na rynek, większej zasobności portfeli konsumentów, ale także nowej strategii cenowej liderów: hipermarketów i dyskontów. Supermarkety podążają wskazaną przez nich drogą.

A oto pełne zestawienie w ramach lutowego monitoringu cen 50 produktów w 5 sieciach supermarketów :

W ostatni weekend w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy od 266 zł na Górnym Śląsku do 272,71 zł w Warszawie. W grudniu 2016 r. podobne zakupy w Piotrze i Pawle kosztowały od 259,43 zł w Lublinie do 263,44 zł we Wrocławiu. Na początku marca 2016 roku ceny w Piotrze i Pawle wahały się od 272,32 zł na Górnym Śląsku do 279,08 zł w Bydgoszczy. Oznacza to podwyżkę o 6-9 zł mdm. i spadek cen o ok. 6 zł rdr.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 271,46 zł na Górnym Śląsku do 284,11 zł w Bydgoszczy. W grudniu ceny w Intermarche oscylowały od 268,38 zł w Poznaniu do 280,90 zł w Krakowie. Rok temu w marcu podobne zakupy kosztowały od 270,77 zł na Górnym Śląsku do 277,87 zł w Bydgoszczy. Oznacza to utrzymanie cen na podobnym poziomie mdm. i rdr.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 280 do 282 zł. W grudniu podobne zakupy kosztowały od 264,34 zł w Bydgoszczy do 270,48 zł w Trójmieście, a w marcu ubr. od 278,27 zł we Wrocławiu do 285,40 zł na Górnym Śląsku. Oznacza to podwyżkę mdm. na poziomie 10-15 zł i utrzymanie podobnego poziomu cen rdr.

Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 281,75 zł w Poznaniu do 287,26 zł w Trójmieście. W grudniu ceny w Stokrotkach wahały się od 276 do 279 zł w zależności od miasta, a w marcu ubr. od 270,96 zł w Warszawie do 275,80 zł w Poznaniu. Oznacza to podwyżki na poziomie 5-8 zł mdm. i 10-12 zł rdr. 

Sieć Mila proponowała w ostatni weekend ceny od 283 zł w Bydgoszczy do 287 zł w Krakowie. W grudniu ubr. sieć Mila proponowała ceny od 266 do 268 w trzech badanych miastach, a w marcu ubr. od 276 do 279 zł. Oznacza to wzrost cen o ok. 18-19 zł mdm. i o ok. 7-9 zł rdr.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 24-26 lutego 2017 roku.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • iksiński 2017-03-06 12:38:03

    Każdy ma jakąś politykę cenową. Grunt to wpasować się w oczekiwania klientów i nie przegiąć w żadną stronę. Prowadzę sieć sklepów spożywczych i zastanawiam się poważnie nad uruchomieniem sprzedaży internetowej. Jadę 8 marca na targi warsaw pack zobaczyć ile kosztują nowoczesne systemy pakujące. Magazyny trzeba odpowiednio przygotować.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.