PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Supermarkety szukają swojego miejsca między dyskontami a hipermarketami

Autor: dlahandlu.pl 5 listopada 2014 13:27

Koszyk cen: Supermarkety szukają swojego miejsca między dyskontami a hipermarketami

Jak twierdzą eksperci rynku handlowego supermarkety szukają swojej tożsamości, starając się przyciągnąć klientów z hipermarketów i dyskontów. To oznacza, że muszą walczyć z jednej strony szerokością oferty a z drugiej cenami. Jak pokazują najnowsze badania Koszyka cen dlahandlu.pl w kategorii cen supermarketom udało się zbliżyć swoją politykę cenową do dyskontów. Monitoring z październiku pokazuje, że sieci supermarketów Piotr i Paweł, Intermarche czy Polomarket mają ceny na poziomie sieci dyskontowych Aldi czy Netto.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 5 popularnych sieciach supermarketów pod koniec października 2014 roku:

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 267,81 zł w Lublinie do 269,54 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny wahały się od 269,67 zł w Lublinie do 271,52 zł na Górnym Śląsku. W Piotrze i Pawle tańsze obecnie były cytryny, kiełbasa podwawelska i pomarańcze. Podrożały zaś pomidory.

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,24 zł na Górnym Śląsku do 279,16 zł w Bydgoszczy. Pod koniec września ceny wahały się od 275,18 zł na Górnym Śląsku do 286,21 zł w Trójmieście. Obecnie potaniał schab, cytryny i pomarańcze. Podrożał zaś ser gouda. 

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 271,42 zł w Trójmieście do 271,72 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w sklepach z tym szyldem były niemal identyczne i wynosiły odpowiednio od 271,44 zł na Górnym Śląsku do 272,52 zł w Bydgoszczy. W Polomarkecie potaniały cytryny ale podrożały pomidory, papryka czy kawa Tchibo.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 276,05 zł w Trójmieście do 277,99 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu ceny w tej sieci oscylowały wokół 286-287 zł. Obecnie tańsze są w Stokrotce cytryny, a promocja obowiązuje na dżem Łowicz, pastę Colgate czy kurczaka.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 277,18 zł w Trójmieście do 280,27 zł na Górnym  Śląsku. Pod koniec września w Almie obowiązywały ceny od 272,55 zł w Poznaniu do 279,81 zł w Warszawie. W Almie tańsze były obecnie cytryny i banany, droższe zaś pomidory, papryka i pomarańcze.

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badanie wykonano w weekend 31 października - 2 listopada 2014 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.