PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Supermarkety uzależniają ceny i asortyment od lokalizacji

Autor: dlahandlu.pl 3 września 2015 11:21

Koszyk cen: Supermarkety uzależniają ceny i asortyment od lokalizacji Supermarkety walczą o przywództwo cenowe na lokalnych rynkach; fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringów cenowych Koszyka cen dlahandlu.pl supermarkety walczą o przywództwo cenowe na lokalnych rynkach, proponując w zależności do lokalizacji różny asortyment lub ceny. Na różnicowanie cenowe w zależności od zamożności klientów na danych rynku stawiają od dłuższego czasu hipermarkety, a ostatnio także dyskonty.

A oto pełne porównanie cen 50 produktów w 6 sieciach supermarketów z końca sierpnia 2015 roku:

W sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 254,35 zł na Górnym Śląsku do 266,92 zł w Poznaniu. To o 10-20 zł taniej niż pod koniec lipca, gdy te same zakupy kosztowały od 272,27 zł w Krakowie do 276,35 zł w Bydgoszczy. Obniżka to efekt promocji na ser gouda, matjasy w oleju oraz paprykę.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 259,53 zł na Gónym Śląsku do 279,97 zł w Warszawie. Miesiąc temu ceny w Almie wahały się od 263,70 zł w Lublinie do 272,12 zł w Trójmieście. Oznacza to, że rożnica między sklepami z tym samym szyldem w różnych miastach wynosi ok. 20 zł, głównie ze względu na dostępność różnych rodzajów wędlin w różnych lokalizacjach. W Almie tańsze były pomidory, papryka i pieczarki oraz kiełbasa podwawelska. Droższe zaś m.in. cytryny.

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 261,82 zł w Bydgoszczy do 265,06 zł na Górnym Śląsku. W poprzednim miesiącu ceny wahały się od 270,24 zł w Warszawie do 273,33 zł we Wrocławiu. W sieci Piotr i Paweł tańsza była papryka, szynka oraz kiełbasa podwawelska.

Sieć Mila, która w styczniu 2015 roku, wydzieliła się ze struktur Polomarketu, proponowała w ostatni weekend ceny od 264,50 zł w Bydgoszczy do 270,16 zł w Warszawie. W lipcu sieć proponowała ceny od 268,62 zł w Krakowie do 271 zł w Warszawie. W Mili potaniały jabłka, papryka, matjasy i kiełbasa podwawelska.

W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 269,05 zł w Trójmieście do 270,21 zł na Górnym Śląsku. W lipcu obowiązywały ceny od 268,92 zł w Bydgoszczy do 269,22 zł na Górnym Śląsku. W Polomarkecie tańsza była papryka i kurczak, droższe zaś cytryny.

Z kolei sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 278,79 zł w Lublinie do 279,11 zł w innych miastach. Miesiąc temu w Stokrotce obowiązywał podobny poziom cen od 277,89 zł we Wrocławiu od 279,59 zł w Lublinie. W Stokrotce tańsza była papryka, droższe zaś pieczarki i pomidory.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 28-30 sierpnia 2015 roku. 
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,22

  • Min

    1,43

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7137

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 617348

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.