PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Tesco nie składa broni. Inwestuje w ceny

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2017 10:59

Koszyk cen: Tesco nie składa broni. Inwestuje w ceny

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl Auchan zacięcie broni pozycji lidera cenowego przed zakusami ze strony Kauflandu, a ostatnio także Biedronki. Jednocześnie w każdej sieci w ujęciu rdr. ceny wzrosły. Na tym tle na duży wysiłek cenowy zdecydowała się sieć Tesco, która pomimo wewnętrznych problemów, chce głębszymi obniżkami cen, przyciągnąć do sklepów klientów zorientowanych na cenę.

A oto szczegółowe wyniki wrześniowego monitoringu Koszyka cen w 5 sieciach hipermarketów:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 234,5 zł na Górnym Śląsku do 251 zł w Krakowie. W lipcu ceny w Auchan kształtowały się na poziomie 247,5 zł we Wrocławiu do 250 zł w Lublinie. Oznacza to spadek cen o ok. kilkanaście zł w placówce na Górnym Śląsku. W porównaniu z wrześniem 2016 ceny wzrosły o ok. 5-10 zł w zależności od miasta, bo rok temu kształtowały się na poziomie: 229,26 zł na Górnym Śląsku do 240,72 zł w Krakowie. Na przestrzeni roku dwukrotnie podrożało masło i jabłka.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie od 248,78 zł na Górnym Śląsku do 253,44 w Bydgoszczy. W lipcu podobne zakupy kosztowały od 258,77 na Górnym Śląsku do 262,5 zł w Bydgoszczy. Oznacza to obniżkę cen na poziomie 10 zł. W ujęciu rok do roku ceny w Kauflandzie są wyższe o ok. 8-9 zł w zależności od miasta (240,05 zł w Poznaniu do 245,05 zł w Trójmieście - wrzesień 2016).

W Carrefour podobne zakupy kosztują od 255,5 do 257,5 zł i są bardzo zbliżone do cen notowanych w tej sieci w lipcu (255,71 we Wrocławiu do 258,75 w Krakowie). W ujęciu rdr. ceny są obecnie wyższe o ok.15 zł, bowiem roku temu Carrefour przedstawił ofertę na poziomie od 239 zł w Poznaniu do 241 zł we Wrocławiu. 

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 262,74 zł względem 272,85 zł w lipcu. Oznacza to spadek cen o ok. 10 zł wobec poprzedniego badania i wzrost cen jedynie o ok. 3 zł w ujęciu rdr. (265,5 zł we wrześniu 2016).  Oznacza to, że Tesco pomimo problemów: zamykania sklepów i  ogłoszenia zwolnień grupowych w centrali firmy, inwestuje w ceny, by zawalczyć o rynek i klientów zorientowanych na cenę.

Sieć E.Leclerc w zależności od miasta ma bardzo różne ceny: od 273 zł w Warszawie do 296 zł w Poznaniu. W lipcu br. ceny w E.Leclerc wahały się do 265,31 zł w Warszawie do 325,64 zł w Bydgoszczy. W ujęciu rdr. ceny wzrosły o ok. 20 w zależności od lokalizacji, bowiem we wrześniu 2016 E.Leclerc proponował ceny od 258,60 zł w Trójmieście do 276,95 zł we Wrocławiu.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 8 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl w weekend 22-24 września 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,54

  • Min

    1,16

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.