PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Koszyk cen: Trzy sieci dyskontów idą cenowo łeb w łeb

Autor: dlahandlu.pl 17 września 2013 13:34

Koszyk cen: Trzy sieci dyskontów idą cenowo łeb w łeb

Jak wynika z monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl trzy wiodące sieci dyskontowe w Polsce: Biedronka, Lidl i Netto w tym tygodniu proponują klientom zakupy w niemal identycznych cenach. To efekt m.in. silnego współkorzystania przez wielu klientów z oferty tych sklepów. Z badań firmy Market Side wynika, że 35 proc. klientów Biedronki robi zakupy w Lidlu a 68 proc. klientów Lidla - w Biedronce. To oznacza, że klienci na co dzień mogą porównywać ceny u konkurentów. Dyskonty starają się więc trzymać jak najbardziej zbliżony poziom cen, by na tle konkurencji wypaść jak najlepiej. Dodatkowo sięgają po okresowe promocje cenowe wsparte silnymi działaniami marketingowymi, które mają wykreować z każdej z tych sieci lidera cenowego.


13 września w Lidlu można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie 253,38 zł we wszystkich monitorowanych miastach. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały od 248,66 zł na Górnym Śląsku do 249,76 zł w większości badanych miast. W obecnym tygodniu, podobnie jak miesiąc wcześniej w Lidlu obowiązywała promocja cenowa na margarynę Rama, herbatę Lipton, matjasy w oleju, polędwicę i szynkę w plastrach oraz kiełbasę podwawelską. Promocją zostały objęte także pomidory i środki higieniczne płyn Pur, Domestos oraz pasta do zębów Colgate. Dodatkowo w promocyjnych cenach sprzedawany był dżem Symphatica i szampon do włosów.

Sieć Biedronka 13 września zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie 254,23 zł we wszystkich miastach. Dla porównania miesiąc wcześniej sieć przedstawiła ofertę na poziomie 263,10 zł we wszystkich miastach. Obecnie promocją objęte były płatki Corn Flakes Nestle oraz schab bez kości pakowany.

13 września za te same zakupy w Netto płaciliśmy od 254,53 zł w Poznaniu do 254,81 zł w pozostałych miastach. W sierpniu podobne zakupy kosztowały od 251,07 zł w Poznaniu do 251,35 zł w pozostałych miastach.W tym tygodniu w Netto obowiązywała promocyjna cena na ser gouda.

Natomiast w sieci Aldi 13 września za zakupy 50 wybranych przez nas produktów trzeba było zapłacić od 262,37 w Poznaniu do 266,47 zł na Górnym Śląsku. Miesiąc temu ceny wahały się od 267,61 zł w Bydgoszczy do 267,89 zł w pozostałych miastach. Asortyment w Aldim utrzymuje raczej stałe ceny. Nowością dla sieci Aldi jest jednak zwiększanie pólki z produktami markowymi. Ostatnio w ofercie pojawiła się min. pasta do zębów Colgate.

Badanie zostało przeprowadzone 13 września 2013 roku.
W miejsce cen marek własnych w wybranych kategoriach wprowadziliśmy średnią cenę dla poszczególnych produktów dla formatu dyskontów. Marki własne występują jedynie w tych kategoriach, gdzie żaden z dyskontów nie ma marki brandowej, badanej w Koszyku cen. Są to takie produkty jak makarony i dżem. Pozostałe produkty to ogólnopolskie marki brandowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,96

  • Min

    2,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7137

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 617348

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.