Koszyk cen: W dyskontach promocja na 1 pozycję z asortymentu może decydować o przewadze cenowej

Autor: dlahandlu.pl 26 listopada 2014 13:26

Koszyk cen: W dyskontach promocja na 1 pozycję z asortymentu może decydować o przewadze cenowej

W ramach monitoringu Koszyk cen dlahandlu.pl w listopadzie odnotowaliśmy polaryzację cen w sieciach dyskontowych. Co ciekawe jest to wynik promocji na zaledwie jedną pozycję z asortymentu. Dotychczas dyskonty w tych samych tygodniach starały się promować te same towary, tak by ich oferta cenowa była jak najbardziej zbliżona do siebie. W listopadzie Biedronka postawiła na promocję schabu a Lidl sprzedawał go w standardowej cenie, przez co różnica między konkurentami "skoczyła" do 8,5 zł, czyli niemal dokładnie różnicy pomiędzy promocyjną a standardową ceną jednego z ok. 1000 produktów sprzedawanych standardowo w dyskontach. Ten przykład pokazuje, że różnice cenowe pomiędzy szyldami dyskontowymi, są co do zasady, symboliczne.

W Biedronce w listopadzie za 50 produktów trzeba zapłacić 255,43 zł względem 254,03 zł miesiąc wcześniej. Podwyżka cen o 1 zł mdm to efekt m.in. wygaśnięcia promocji na płatki kukurydziane Nestle, herbatę Lipton, banany i jajka. Względem października potaniały natomiast cytryny i pomarańcze, podrożały zaś pomidory. Jeszcze we wrześniu ceny w Biedronce oscylowały wokół 269,63 zł.

W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie 261 zł względem 272 zł w październiku. Obniżka o 12 zł to wynik promocyjnych cen na Olej Kujawski, matjasy w oleju, kiełbasę podwawelską i kurczaka. Potaniały także cytryny i pomarańcze oraz pieczarki. Podrożały zaś pomidory i papryka.

Lidl w listopadzie zaproponował zakup 50 podstawowych produktów z Koszyka cenie 264,01 zł względem 256,5 zł w październiku. Tutaj skok cen o 8 zł to wynik wygaśnięcia promocji na schab wieprzowy bez kości sprzedawany w październiku po 13,86 zł/kg. Obecnie jego cena wróciła do standardowych 21,92 zł/kg, czyli o 8 zł. Reszta cen pozostała niemal bez zmian (potaniały jedynie cytryny i pomarańcze, a podrożała papryka).

Sieć Aldi proponuje obecnie zakupy w cenie 264,5 zł względem 269 zł w październiku. W Aldi w ciągu miesiąca potaniały cytryny, a podrożała papryka. Obowiązuje też promocja na ser gouda. Reszta cen pozostaje niezmienna od dłuższego czasu, choć asortyment produktów markowych w sieci Aldi rośnie z każdym miesiącem.

Sieć Dyskont Czerwona Torebka, która promuje się hasłem "najtaniej w mieście" zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 281-283 zł w trzech badanych miastach: na Górnym Śląsku, w Trójmieście i Bydgoszczy. W październiku ceny w Dyskoncie Czerwona Torebka oscylowały wokół 295,2 zł. Obecnie obowiązywała promocyjna cena na matjasy w oleju, polędwicę sopocką i szynkę a także ser gouda. Tańsze były cytryny, droższe zaś pomidory i papryka.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 5 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową. Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Monitoring przeprowadzono w weekend 21-23 listopada 2014 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    0,98

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.