Koszyk cen: Zacięta walka o przywództwo cenowe między sieciami hipermarketów

Autor: dlahandlu.pl 15 grudnia 2016 15:41

Koszyk cen: Zacięta walka o przywództwo cenowe między sieciami hipermarketów fot. shutterstock

Jak wynika z monitoringu Koszyka cen dlahandlu.pl podium lidera i miano najtańszej sieci handlowej dzielą między siebie - w zależności od miasta - dwa szyldy: Kaufland i Auchan. Jednocześnie na przestrzeni roku duży skok do liderów cenowych wykonała sieć Tesco, mocniej inwestując w ceny. W ten sposób większość badanych sieci handlowych proponuje zakupy w bardzo zbliżonych cenach od ok. 240 do 255 zł. Na przestrzeni roku w sieciach handlowych najmocniej podrożał cukier, masło i sery.

A oto szczegółowe wyniki grudniowego monitoringu Koszyka cen w 9 sieciach handlowych:

W ostatnim tygodniu Auchan proponował zakupy 50 produktów z Koszyka od 228 zł w Poznaniu do 247,5 zł w Trójmieście. W porównaniu październikiem br. jest to wzrost cen o ok. 8-14 zł (220-233 zł), zaś w porównaniu z ubiegłorocznymi Świętami jest to podwyżka o ok. 20 zł (211-231 zł). Sieć utrzymała przywództwo cenowe w czterech miastach: Bydgoszczy, Poznaniu, Lublinie i Warszawie.

W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić w cenie ok. 237 zł wobec 239,5-243 zł w październiku br. i 224-232 zł w grudniu 2015. Oznacza to, że na przestrzeni miesiąca ceny w Kauflandzie spadły o 2,5-6 zł zaś na przestrzeni roku wzrosły o 5-13 zł w zależności od miasta. W tym badaniu Kaufland okazał się najtańszym marketem na Górnym Śląsku, w Krakowie, Trójmieście oraz we Wrocławiu.

Carrefour podobne zakupy kosztują obecnie od 241-243 zł w zależności od miasta. W porównaniu z październikiem br. jest to podwyżka o ok. 8 zł (233- 235 zł), w porównaniu z grudniem 2015 roku jest to spadek cen o ok. 10 zł (249,5 -252 zł). 

Za podobne zakupy w sieci Biedronka w ostatni weekend płaciliśmy 245,5 zł czyli o ok. 5 zł mniej niż pod koniec listopada br. i na poziomie z grudnia 2015 (245,92 zł). Na przestrzeni roku w sieci podrożał olej, ser gouda, śmietana, herbata, margaryna, ketchup, musztarda, cukier, sól, cytryny, pomarańcze, czy schab.

W hipermarketach Tesco w ostatni weekend ceny oscylowały wokół 249,5 zł wobec 253-260 zł w październiku br i ok. 254 zł w grudniu 2015 roku. Oznacza to, że na przestrzeni ostatniego miesiąca Tesco zainwestowało w ceny i obniżyło je o ok. 3-10 zł mdm. i ok. 5 zł rdr.

W ostatnim tygodniu Lidl oferował zakupy w cenach na poziomie ok. 254 zł, czyli o 1 zł taniej niż w czasie ostatniego badania. Względem grudnia 2015 roku ceny skoczyły o 6 zł (248 zł). Droższe w porównaniu z grudniem 2015 roku są m.in. masło, ser gouda, musztarda, cukier, sól, banany, cytryny i pomidory.

  • Ola 2016-12-16 19:30:38

    Tesco? Sprawdzilam ceny , drogo jak cholera. Zakupy zrobiłam :część w dyskoncie trójka i część w Leclercu. Tesco na szarym końcu. Kiedyś przyciągały mnie żeberka paski po 14,99 teraz 16,99 . Nic mnie już nie przyciągnęlo do Tesco. Mleko UHT 3,2 % laciate kupiłam we Frega24, cukier po 1,99 także, kapusta kiszona Trójka po 1,49. a w Tesco po 3,99 zł. Kapusta biala po 0,59groszy za kg. a w Tesco po 1,99zl . Dalej nawet nie porównuję. Ceny trzech produktów wystarczą,żeby Tesco nie odwiedzać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,71

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.