KPMG: Atrakcyjna obniżka nie wystarczy, żeby wygrać walkę o klientów

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 lutego 2017 09:30

Blisko jedna trzecia polskich konsumentów cyfrowych skorzystała z promocyjnych ofert dostępnych w różnych kanałach sprzedaży pod koniec 2016 roku. Aż 70% z nich na promocyjne zakupy udało się do tradycyjnych sklepów stacjonarnych, mimo posiadania praktycznie nieprzerwanego dostępu do internetu. Dla ok. 40% badanych cena nie była decydującym czynnikiem wyboru sprzedawcy – nawet w czasie obniżek bardziej liczy się dla nich oferowany asortyment i dobre doświadczenia podczas poprzednich zakupów. Ponadto co najmniej 40% konsumentów cyfrowych poszukuje opinii przed realizacją zakupu - wynika z raportu KPMG „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?”.

40% kupujących w ramach promocji skorzystało z wyprzedaży posezonowych

Mniej niż 7% kupujących w trakcie promocji zdecydowało się na zrobienie zakupów w Czarny Piątek, a jeszcze mniejsze zainteresowanie wzbudził Cyfrowy Poniedziałek, w ramach którego zakupy zrobiło niecałe 2% badanych. Największą popularnością cieszą się nadal wyprzedaże posezonowe, z których skorzystało ponad 40% kupujących w czasie promocji. Choć na co dzień konsumenci cyfrowi mają nieprzerwany dostęp do internetu i urządzeń mobilnych, aż 70% z nich na promocyjne zakupy udało się do sklepów osobiście. Największą popularnością w trakcie przecen wśród badanego asortymentu cieszyło się obuwie – 56% konsumentów cyfrowych kupujących buty skorzystało z promocyjnej oferty. W ramach promocji Polacy chętnie kupowali też odzież i bieliznę (45% kupujących takie produkty), elektronikę i sprzęt AGD (29%). Co ciekawe, z promocji skorzystało mniej niż 10% kupujących sprzęt sportowy.
Niska popularność akcji promocyjnych takich jak Czarny Piątek i Cyfrowy Poniedziałek wynika częściowo z ich ograniczonej skali – wielu sprzedawców obejmowało przeceną jedynie wybrane produkty, a sam rabat rzadko przekraczał poziom rzędu 50%. Warto również zaznaczyć, że wpływ na atrakcyjność poszczególnych kategorii w zakupach promocyjnych Polaków może mieć działalność globalnych sklepów online, które kuszą nas o wiele korzystniejszymi ofertami niż rodzimi sprzedawcy. Przykładem takiego działania może być niemiecki oddział firmy Amazon, który w Czarny Piątek za pośrednictwem swojego polskojęzycznego sklepu online oferował bezpłatną wysyłkę zakupów między innymi do klientów z Polski – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,39

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9201
Ilość aktualnych ofert: 397 662