KPMG: Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 10 grudnia 2014 09:17

KPMG: Branżę dóbr konsumpcyjnych czeka rewolucja technologiczna

Firmy z branży dóbr konsumpcyjnych będą coraz częściej korzystać z internetu oraz urządzeń mobilnych w celach sprzedażowych i marketingowych - dla 54% przedsiębiorstw rozwój strategii w tym obszarze stanowi priorytet. Większe znaczenie zyskuje też analityka danych dostarczająca informacji o rynku i konsumentach. Firmy chcą wykorzystać potencjał nowoczesnych technologii, ale jednocześnie znaczna ich część nie ma wystarczającej wiedzy w tym zakresie - takie wnioski płyną z globalnego raportu KPMG i The Consumer Goods Forum nt. planów branży dóbr konsumpcyjnych na najbliższy rok.

W ramach globalnego raportu, przygotowanego przez firmę KPMG we współpracy z organizacją The Consumer Goods Forum, przebadano blisko 500 firm w 32 krajach zajmujących się produkcją lub sprzedażą detaliczną artykułów spożywczych oraz innych dóbr konsumpcyjnych. Jak pokazują wyniki raportu, nowoczesne technologie informacyjne będą miały ogromny wpływ na perspektywy rozwoju firm i zmienią niemal każdy obszar ich działalności - od zarządzania łańcuchem dostaw poprzez bezpieczeństwo i higienę żywności, aż do kwestii związanych z bezpieczeństwem danych i prywatności.

Również w Polsce coraz więcej firm z sektora dóbr konsumpcyjnych zaczyna dostrzegać korzyści związane ze stosowaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych. Mogą one usprawnić niemal każdy aspekt działalności firm, pozwalają szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, a także wykorzystać nowe kanały dystrybucji i marketingu, przede wszystkim internetu i urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że branża dóbr konsumpcyjnych jest największą częścią przemysłu przetwórczego w Polsce, zarówno pod względem liczby podmiotów, jak i produkcji oraz wielkości zatrudnienia. Wzrost produktywności i efektywności w tej branży, osiągnięty dzięki stosowaniu technologii informacyjnych, przełoży się na szybszy rozwój całej gospodarki - mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce.

Jak pokazuje raport KPMG, zarządzający firmami z branży dóbr konsumpcyjnych przywiązują coraz większą wagę do takich zagadnień jak analityka danych i technologie informacyjne. Firmy starają się sprostać oczekiwaniom rosnącej liczby "e-konsumentów", dla których internet i urządzenia mobilne są kluczowym kanałem zdobywania wiedzy i nabywania produktów. Dla wielu firm nowoczesne technologie są zarówno szansą, jak i wyzwaniem:

- ponad połowa (54%) respondentów stwierdziła, że priorytetem ich firm na najbliższe 12 miesięcy będzie opracowanie strategii w zakresie internetowych/mobilnych narzędzi sprzedaży i marketingu. Jednocześnie 32% badanych przyznało, że ich firmy nie posiadają w tym zakresie wystarczającej wiedzy lub nie posiadają jej wcale,

  • MCB Warszawa 2014-12-23 09:25:21

    Szukasz regałów do:



    - biura,

    - sklepu,

    - magazynu,

    - biblioteki,

    - archiwum,

    - muzeum,



    Wystarczy zapoznać się z ofertą na www mcb pl



    lub zadzwonić 22 668 84 50



    To nic nie kosztuje, a nasi pracownicy doradzą jak odpowiednio wykorzystać Państwa przestrzeń w biurze, magazynie, sklepie.



    ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane