Krajowe sieci detaliczne - podsumowanie wyników i planów rozwoju

Autor: dlahandlu.pl za retailanalysis.igd.com 27 marca 2017 10:44

Krajowe sieci detaliczne - podsumowanie wyników i planów rozwoju fot. za sklepyabc.pl

Portal Retail Analysis przyjrzał się polskiemu rynkowi sprzedaży detalicznej. Przeanalizowano sytuację takich spółek jak Eurocash, Emperia, Żabka, GK Specjał oraz Alma. Liderami pod względem przychodów są Eurocash (5 mld euro) i GK Specjał (1,9 mld euro).


Eurocash

Eurocash w 2016 r. zdołał zwiększyć przychody, ale obniżył zyski. Spółka zwiększyła przychody o 4,4 proc. do poziomu 21,2 mld zł (5 mld euro). Jednak detalista odnotował 7-proc. spadek zysku rdr. 

Znaczną część wzrostu sprzedaży przypisuje się dynamicznej ekspansji w sieciach franczyzowych miękkich jak Groszek, Eurosklep, Lewiatan i PSD. Dalszy wzrost wynikał z działalności Delikatesów Centrum, które odnotowały 9,1 proc. wzrostu sprzedaży (1,6% LfL).

W 2017 roku Eurocash planuje znaczne rozszerzenie obecności na rynku szyldów franczyzowych, ponieważ w 2016 roku nowe projekty negatywnie wpłynęły na marże spółki. Detalista spodziewa się, że takie sieci, jak abc czy Delikatesy Centrum odnotują dwucyfrowy wzrost liczby sklepów. Spółka ogłosiła, że w 2017 i 2018 r. zamknie 17 jednostek cash&carry. 

Emperia

Sieć Stokrotka należąca do Emperii odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży w 2016 r. o 18,2%, osiągając kwotę 2,4 mld zł (56,2 mln euro) i wzrost zysku na poziomie 13,9%. Ponad 70% wzrostu sprzedaży w 2016 r. było spowodowane dynamicznym rozwojem formatu convenience Stokrotki oraz działalnością franczyzową działającą w tym samym kanale.

Przyszłość Emperii wygląda obiecująco, ponieważ spółka stara się rozszerzyć kanał convenience o nowe szyldy, takie jak 5Market i kontynuować inwestycje w format supermarketów Stokrotka. Jednak Emperia spodziewa się, że w latach 2017- 2020 kanał supermarketów będzie rosnąć wolniej niż convenience.

Polski detalista stwierdził, że nie wyklucza akwizycji w kanale convenience. Według wiceprezesa Cezarego Barana istnieje bariera w zwiększaniu liczby sklepów w kanale supermarketów i w znalezieniu dla nich odpowiednich lokalizacji. Baran stwierdza, że ​​na rynku jest więcej dostępnych lokalizacji dla formatu convenience, niż dla supermarketów, które mają większe wymagania gruntowe.

Żabka

Oczekuje się, że niedawne przejęcie Żabki przez fundusz CVC spowoduje znacznie doinwestowanie tego formatu. Inwestycje zostaną poczynione jeszcze w tym roku, aby zbliżyć format Żabki do sklepów z logo 7-eleven. W sklepach pojawi się więcej zdrowej żywności oraz produktów typu food-to-go. Ponadto sieć modernizuje sklepy i zmienia logo.

  • ekonomista 2017-04-02 15:16:18

    Grupa Specjał podaje nieprawdziwe wyniki, gdyż nie dokonuje skonsolidowanych sprawozdań, lecz sumuje ten sam obrót w różnych spółkach, np. towar sprzedany w hurtowni Specjał jest po raz drugi uwzględniany w obrotach danej sieci franczyzowej. Może robią to umyślnie, a może nie mają wiedzy z podstaw ekonomii.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,00

  • Śr

    9,32

  • Min

    5,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8796

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.