PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Kraków: Tylko 14 zł różnicy przy zakupie Koszyka 50 produktów u siedmiu czołowych graczy

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2013 11:37

Kraków: Tylko 14 zł różnicy przy zakupie Koszyka 50 produktów u siedmiu czołowych graczy

Niezapowiedziane przez redakcję dlahandlu.pl badanie cen w 11 sklepach sieci handlowych w Krakowie pokazuje, że rożnica między głównymi szyldami na rynku wynosi ok. 14 zł. Zakupy w dniach 2-3 listopada w Krakowie można było zrobić od ok. 253 zł w Auchan do 301,48 zł w Almie. Oznacza to, że między najtańszym hipermarketem a siecią delikatesów jest tylko 50 zł różnicy, zaś między formatem hipermarketów i dyskontów to różnice są jeszcze mniejsze i sięgają od kilku do kilkunastu złotych.

W badaniu z 2-3 listopada zantowaliśmy ceny wyższe od tych z monitorigów w wybranych sieciach handlowych: Auchan Kraków (253 zł obecnie) wobec 203 zł na początku października 2013 roku. W innym badaniu niezapowiedzianym, w Trójmieście pod koniec września 2013, ceny w Auchan kształtowały się na poziomie 258,33 zł.

Druga na liście sieć Real zaproponowała Koszyk 50 produktów w cenie 255,66 zł czyli jedynie o 4 zł więcej niż w czasie badania z początku października. Sieć Real była badana w czasie monitoringu niezapowiedzianego po raz pierwszy. Do tej pory redakcja, oczekując szybkiej zgody UOKiK na przejęcie przez Auchan, nie badała tej sieci hipermarketów. Wobec opóźniania decyzji o przejęciu ze strony polskich władz uwzgledniliśmy Reala także w badaniu niezapowiedzianym. Z badania wynika, że Auchan i Real mają niemal identyczne ceny, choć jak zapewniaja przedstawiciele sieci działają onei, póki co zupełnie niezależnie.

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazła się sieć Biedronka z kwotą 260,05 zł za zakup 50 produktów z Koszyka. To o 3 zł taniej niż w czasie badania z 11 października i o 9 zł taniej niż w czasie niezapowiedzianego badania w Trójmieście z końca września. Na taką sytuację wpływ miała niewątpliwie obniżka cen owoców seznowych, głównie cytryn i 30 proc. promocja na wędliny (3,74 zł za 148 g obecnie, wobec 4,99 zł na co dzień). Jednocześnie Koszyk kosztuje tu o 7 zł więcej niż w Auchan i o niecałe 5 zł więcej niż w Realu.

Sieć Kaufland zaproponowała zakupy 50 produktów w cenie 262,38 zł (wobec 218,84 zł) na początku października. W czasie badania niezapowiedzianego w Trójmieście pod koniec września spotkaliśmy w tej sieci ceny na poziomie 261,50 zł. Jest to jednocześnie jedynie o 2 zł więcej niż w Biedronce i o 9 zł więcej niż w Auchan.

Niemal identyczną cenę zaproponowały dwie sieci hipermarketów Tesco (266,04 zł) i Carrefour (266,20 zł). Dla sieci Tesco oznacza to identyczny poziom cen z tym zanotowanym na początku października (266,50 zł) i znacznie niższy od badania niezapowiedzianego w Trójmieście (289,21 zł). Może to wynikać z wprowadzenia w ostatnim czasie 10.10.2013 - drugiej odsłony akcji cięcia cen - Ciach II.

W Carrefour ceny względem początku paździenika były wyższe o 11 zł, ale także niższe niż w czasie niezapowiedzianego badania w Trójmieście pod koniec września (o ok. 20 zł). Ta sieć z kolei na przestrzeni ostatniego miesiąca prowadziła akcję 30 proc. promocji na urodziny Carrefoura.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8032

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.