PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Kryzys zmusza sieci handlowe do walki na promocje

Autor: Rzeczpospolita 17 lutego 2013 14:23

Jak czytamy w Rzeczpospolitej, sieci handlowe zaczynają zmieniać strategie. Jedne wprowadzają aktywną politykę promocyjną, inne różnicują asortyment w swoich placówkach. Powodem jest kryzys i ograniczenie konsumpcji.

Jak podaje „RZ" część sieci wprowadza wielkie akcje promocyjne, nieraz tygodniowe, lub obejmujące całe kategorie produktowe. Taką metodę walki z ograniczeniem wydatków podjęły Lidl czy Polomarket, których przedstawiciele podkreślają, że są z nich bardzo zadowoleni i spełniły pokładane w nich nadzieje.

Zmiany w polityce sieci idą jednak znacznie głębiej niż standardowe obniżki cen. Delikatesy Alma, choć nadal mają w ofercie wiele niedostępnych nigdzie indziej towarów z wyższej półki, to w przypadku produktów kupowanych najczęściej konkurują cenowo z hipermarketami i dyskontami i często okazują się najtańsze. Jednak profil sklepu się nie zmienia - czytamy w RZ.

Jak powiedział gazecie Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska, firma chce zmieniać asortyment zależnie od lokalizacji. Mowa tu o kompleksowym jego dostosowywaniu do profilu okolicznych mieszkańców: ich oczekiwań, poziomu dochodów itd. To kolejna odpowiedź na kryzys. Podkreśla, że zawsze są osoby doskonale zarabiające, w takich miejscach sklepy mają mieć inny asortyment.

Sieci liczą również na marki własne, gdyż te produkty są tańsze o 20-30 proc. od ich odpowiedników, czasami nawet tych samych producentów. Mimo niższych cen na sprzedaży takiego asortymentu generują wyższe niż zazwyczaj marże.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,67

  • Min

    1,09

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7703

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane