Kto straci a kto zyska na zakazie handlu w niedziele?

Property News 22 grudnia 2017 09:32

Zakaz handlu w niedzielę będzie nie lada wyzwaniem zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. - Trochę chaosu, trochę zawirowania w życiu codziennym, ale w dłuższej perspektywie chaos zostanie opanowany i wydaje się, że będzie łatwiej - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

- Robiliśmy przymiarki do tego, na co wpłynie zakaz handlu w niedziele. Z jednej strony mamy klientów, którzy byli przyzwyczajeni do zakupów w niedziele, jak i przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką, a nie inną działalność. Duże sieci, jak i mali partnerzy franczyzowi będą musieli się dostosować się do obowiązującego prawa i liczyć się, że zakaz może wpłynąć na wysokość ich obrotów. Z drugiej strony są deweloperzy i inwestorzy, którzy budowali centra handlowe z myślą, że będą one otwarte przez 7 dni w tygodniu. W nowej sytuacji będą musieli też zrewidować swoje budżety - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

Jak dodaje zmniejszą się m.in. koszty sprzątania, ochrony i utrzymania obiektów. - To jednak może spowodować, że ucierpią rodziny najbardziej potrzebujące, bo osoby pracujące w usługach typu ochrona czy sprzątanie dysponują najmniejszym portfelem. Oni mogą stracić pracę - zauważa ekspert.

Beneficjentami nowych przepisów będzie natomiast branża e-commerce. - Zyskają centra logistyczne, przemysł związany z logistyką i dystrybucją produktów. Skorzysta też branża turystyczna - mówi Magdalena Frątczak.

więcej na www.propertynews.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,64

  • Min

    3,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.