PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

LHI analizuje potencjał handlowy ulicy Chmielnej w Warszawie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 7 maja 2013 13:31

233 tys. przechodniów tygodniowo, prawie 12 mln w ciągu roku - tyle osób odwiedza ul. Chmielną w Warszawie. LHI sp. z o.o., realizująca inwestycję biurowo-handlową Chmielna 25 zleciła wykonanie analizy demograficznej ulicy i jej bliskiego otoczenia pod kątem zbadania potencjału handlowego tego rejonu oraz oczekiwań mieszkańców stolicy.

- Fascynuje nas przestrzeń centrum Warszawy, a szczególnie interesuje nas ulica Chmielna i jej okolice, dlatego realizujemy tu nasze inwestycje. Zależy nam aby wprowadzać w tym miejscu różne funkcje użytkowe, także biurowe, ponieważ wzbogacają one i ożywiają tkankę miejską, przyczyniając się do dalszych korzystnych lokalnych zmian. Po Nowym Domu Jabłkowskich i Chmielnej 25, w przyszłym roku chcemy uruchomić tu kolejny projekt. Przeprowadziliśmy badanie ul. Chmielnej, aby potwierdzić nasze przypuszczenia, że ta okolica posiada duży potencjał - mówi Robert Mandżunowski, CEO LHI sp. z o.o.

Z analizy wynika, że aż 30 proc. przechodniów jako cel wizyty deklaruje zakupy i 23 proc. jedzenie na mieście. Jednocześnie 55 proc. odwiedzających ul. Chmielną deklaruje, że dokonuje w okolicy zakupów. - Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości ta część Śródmieścia, dzięki wspólnym wysiłkom władz miasta, inwestorów i lokalnych wspólnot stanie się wyjątkowym punktem na mapie Warszawy, gdzie ludzie będą chcieli spędzać czas wolny, ale także pracować i robić zakupy. Pozytywne zmiany trwają - dodaje Robert Mandżunowski.

Analiza wskazuje, że w granicach 15 minut pieszo od inwestycji Chmielna 25 mieszka ponad 22 tys. osób i pracuje około 175 tys. ludzi. Ruch pieszy w rejonie obiektu zmierzony w ciągu tygodnia, od poniedziałku do piątku w godzinach 10:19:00, wynosi 233 tys. przechodniów. Ankietowani deklarują, że chcieliby, aby na ul. Chmielnej powstały przede wszystkim sklepy odzieżowe oraz spożywcze. Chętnie widzieliby tutaj także sklepy z elektroniką i multimediami, sklepy obuwnicze oraz drogerie. Najwięcej osób przemieszczających się w tygodniu ul. Chmielną stanowi grupa 20-39 latków, a w ciągu weekendu ponad 50 proc. przechodniów to ludzie w wieku 20-39 lat. Ciekawostką wynikająca z badania jest fakt, że w ciągu tygodnia wśród przechodniów proporcja mężczyzn i kobiet jest zbliżona, natomiast w weekend decydującą większość stanowią kobiety (ponad 70% ruchu).

- W Polsce dominują galerie handlowe, ale jestem przekonany, że w ciągu najbliższych lat wzorem państw Europy Zachodniej coraz większą popularność zaczną zyskiwać ulice handlowe. Już dziś można zaobserwować, że mieszkańcy dużych polskich miast coraz chętniej na miejsca spotykań wybierają przestrzeń miejską, która jest znacznie bardziej atrakcyjna i różnorodna niż ta oferowana przez duże obiekty handlowe - mówi Robert Mandżunowski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,80

  • Śr

    1,30

  • Min

    1,06

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.