Liczba klientów Zalando wzrosła do 22,2 mln. Aktywny klient robi zakupy 3,8 razy rocznie

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 18:09

Przychody Zalando w III kw. wzrosły o 28,7 proc. do 1074,7 mln euro, skorygowana wartość EBIT na poziomie 0,4 mln euro. Liczba aktywnych klientów w porównaniu do poprzedniego kwartału wzrosła o jeden milion do poziomu 22,2 mln.

Zalando odnotowało znaczny wzrost przychodów w trzecim kwartale 2017 roku o 28,7 proc. do 1074,7 mln euro (3. kw. 2016: 834,8 mln euro). W analogicznym okresie wartość EBIT to 0,4 mln euro, co odpowiada marży 0,0% (3. kw. 2016: 19,5 mln euro, 2,3% marży).

W regionie DACH przychody wzrosły o 22,3 proc. rdr., do poziomu 497,7 mln euro (3. kw. 2016: 407,1 mln euro, 9,7% wzrostu). W pozostałych regionach Europy przychody zwiększyły się o 30,9% do 489,7 mln euro (3. kw. 2016: 374,0 mln euro). W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych klientów wzrosła o jeden milion do poziomu 22,2 miliona, co stanowi największy przyrost od czasu drugiego kwartału 2015 roku. Średnia liczba zamówień aktywnego klienta wyniosła 3,8 w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- Dążymy do tego, aby do 2020 roku podwoić naszą działalność – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando. Zalando dąży do zwiększenia przychodów w górnym zakresie przedziału 20-25%. W czwartym kwartale, firma spodziewa się skorygowanej wartości marży EBIT nieco poniżej poziomu uzyskanego w poprzednim roku oraz dla całego roku skorygowanej wartości marży EBIT nieznacznie poniżej poziomu 5%.

 W trzecim kwartale przedsiębiorstwo zainwestowało w rozbudowę infrastruktury logistycznej i technologicznej. Centrum logistyczne w Lahr wyposażono w pierwsze zautomatyzowane procesy, a jego możliwości będą poszerzane. W ramach testów operacyjnych wysłano pierwsze paczki z centrów logistycznych w Gryfinie, koło Szczecina, oraz Brunna, koło Sztokholmu. Zapowiadane w sierpniu drugie centrum logistyczne w Polsce powstanie w Głuchowie koło Łodzi. Początek prac budowlanych jest zaplanowany na listopad 2017 roku.

Zalando w okresie dziewięciu miesięcy odnotowało przychody o 23,9% do 3155,3 mln euro (okres dziewięciu miesięcy w 2016 roku: 2547,4 mln euro) i osiągnęło skorygowaną wartość EBIT w wysokości 102,5 mln euro, co odpowiada marży na poziomie 3,2% (okres dziewięciu miesięcy w 2016 roku: 120,7 mln euro, 4,7% marży).

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 roku wydatki inwestycyjne Zalando wyniosły 175,6 mln euro. Większość z nich stanowiły nakłady na własną infrastrukturę logistyczną oraz oprogramowanie. Firma dąży do utrzymania na niezmienionym poziomie wydatków na inwestycje (bez dodatkowych zakupów) w wysokości około 250 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane