Liczba klientów Zalando wzrosła do 22,2 mln. Aktywny klient robi zakupy 3,8 razy rocznie

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2017 18:09

Przychody Zalando w III kw. wzrosły o 28,7 proc. do 1074,7 mln euro, skorygowana wartość EBIT na poziomie 0,4 mln euro. Liczba aktywnych klientów w porównaniu do poprzedniego kwartału wzrosła o jeden milion do poziomu 22,2 mln.

Zalando odnotowało znaczny wzrost przychodów w trzecim kwartale 2017 roku o 28,7 proc. do 1074,7 mln euro (3. kw. 2016: 834,8 mln euro). W analogicznym okresie wartość EBIT to 0,4 mln euro, co odpowiada marży 0,0% (3. kw. 2016: 19,5 mln euro, 2,3% marży).

W regionie DACH przychody wzrosły o 22,3 proc. rdr., do poziomu 497,7 mln euro (3. kw. 2016: 407,1 mln euro, 9,7% wzrostu). W pozostałych regionach Europy przychody zwiększyły się o 30,9% do 489,7 mln euro (3. kw. 2016: 374,0 mln euro). W porównaniu do poprzedniego kwartału liczba aktywnych klientów wzrosła o jeden milion do poziomu 22,2 miliona, co stanowi największy przyrost od czasu drugiego kwartału 2015 roku. Średnia liczba zamówień aktywnego klienta wyniosła 3,8 w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

- Dążymy do tego, aby do 2020 roku podwoić naszą działalność – mówi Rubin Ritter, Co-CEO Zalando. Zalando dąży do zwiększenia przychodów w górnym zakresie przedziału 20-25%. W czwartym kwartale, firma spodziewa się skorygowanej wartości marży EBIT nieco poniżej poziomu uzyskanego w poprzednim roku oraz dla całego roku skorygowanej wartości marży EBIT nieznacznie poniżej poziomu 5%.

 W trzecim kwartale przedsiębiorstwo zainwestowało w rozbudowę infrastruktury logistycznej i technologicznej. Centrum logistyczne w Lahr wyposażono w pierwsze zautomatyzowane procesy, a jego możliwości będą poszerzane. W ramach testów operacyjnych wysłano pierwsze paczki z centrów logistycznych w Gryfinie, koło Szczecina, oraz Brunna, koło Sztokholmu. Zapowiadane w sierpniu drugie centrum logistyczne w Polsce powstanie w Głuchowie koło Łodzi. Początek prac budowlanych jest zaplanowany na listopad 2017 roku.

Zalando w okresie dziewięciu miesięcy odnotowało przychody o 23,9% do 3155,3 mln euro (okres dziewięciu miesięcy w 2016 roku: 2547,4 mln euro) i osiągnęło skorygowaną wartość EBIT w wysokości 102,5 mln euro, co odpowiada marży na poziomie 3,2% (okres dziewięciu miesięcy w 2016 roku: 120,7 mln euro, 4,7% marży).

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 roku wydatki inwestycyjne Zalando wyniosły 175,6 mln euro. Większość z nich stanowiły nakłady na własną infrastrukturę logistyczną oraz oprogramowanie. Firma dąży do utrzymania na niezmienionym poziomie wydatków na inwestycje (bez dodatkowych zakupów) w wysokości około 250 mln euro.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.