Lidl chce wyprzedzić konkurencję w walce o polskiego pracownika

Autor: www.dlahandlu.pl 11 października 2016 10:18

Lidl chce wyprzedzić konkurencję w walce o polskiego pracownika for. za kariera.lidl.pl

600 zł z okazji otwarcia 600. sklepu, duża kampania promująca warunki zatrudnienia w sieci oraz podwyżki dla pracowników – to narzędzia sieci Lidl, które mają pomóc w zatrzymaniu dotychczasowych i zdobyciu nowych pracowników.

W październiku wszyscy pracownicy firmy Lidl (15 tys. osób) otrzymają bony w wysokości 600 zł do wykorzystania w sieci z okazji otwarcia 600. placówki. Łączna wartość bonów na zakupy przekazanych pracownikom to 9 mln zł.
- Chcemy w ten sposób podziękować za zaangażowanie w pracę, bo to właśnie dzięki naszym pracownikom oraz ich zespołowej, wieloletniej pracy niebawem otworzymy 600. sklep
w Polsce – mówiła Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager, Lidl Polska. 

Niecały miesiąc temu sieć wystartowała z nową kampanią employer brandingową, której celem jest przybliżenie, jakim pracodawcą jest firma i co oferuje swoim pracownikom. Hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi” firma pragnie zaprezentować swoje wartości oraz warunki zatrudnienia pracowników i możliwości rozwoju jakie im zapewnia. Głosem kampanii są pracownicy firmy wybrani spośród 1300 kandydatów, którzy zgłosili się na casting.

Lidl jasno komunikuje o wysokości pensji, które oferuje (np. nowo zatrudnieni pracownicy sklepów otrzymują od 2400 do 2800 zł brutto). Ponadto podczas podpisywania umowy, firma zobowiązuje się do podwyżki – po dwóch latach pracownicy otrzymują od 2850 do 3250 zł brutto.

Firma duży nacisk kładzie się także na rozwój kadry – w samym 2016 r. Lidl przeznaczy 24 mln zł na szkolenia pracowników.

Minimalna pensja w sieci, która zaczyna się od 2,4 tys. zł brutto obowiązuje od 1 marca. To wtedy sieć informowała, że podnosi pensje o 200 zł.

Wiele sieci działających w Polsce komunikuje, że ma problemy ze znalezieniem rąk do pracy, a jedną z przyczyn jest program 500+.

Z ostatniego badania Millward Brown na zlecenie Work Service wynika jednak, że wśród beneficjentów programu 500+, aż 3 na 4 mówi, że w ogóle nie zastanawiał się nad rezygnacją z pracy w związku z otrzymywaniem świadczenia, natomiast co piąty deklaruje, że to zbyt mała kwota, by zachęcała do porzucania pracodawcy. Rezygnację z pracy, wśród beneficjentów, rozważa tylko 4,3 proc. osób. Wśród nich dominują młodzi pracownicy - 9,9 proc. osób w wieku od 18 do 34 roku życia, w porównaniu do zaledwie 1,1 proc. osób od 35-44 lat oraz zarabiający 2-3 tys. zł (21,3 proc. rozważających rezygnację pracy).

Marka Lidl obecna jest na polskim rynku od 2002 roku.

Pierwszy sklep pod szyldem Lidl ruszył w 1973 r.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9413

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane