Lidl i Aldi gonią konkurencję na brytyjskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za Independent 9 stycznia 2018 11:15

Dwa niemieckie dyskonty, Lidl i Aldi, pozostają nadal najszybciej rozwijającymi się sieciami handlowymi w Wielkiej Brytanii. W ciągu trzech miesięcy zakończonych w grudniu, obie sieci wzrosły o 16,8 proc. każda, licząc rok do roku. Sklepy internetowe zanotowały w grudniu najlepszą w historii świąteczną sprzedaż – informuje Independent, na podstawie danych Kantar Worldpanel.

W grudniu 2017 r. udział Aldi w całym brytyjskim rynku spożywczym wzrósł do 6,8 proc., z 6 proc. rok wcześniej, a Lidl do 5 proc. z 4,4 procent w grudniu 2016 r.

W zeszłym tygodniu Aldi informował o 15-procentowym wzroście sprzedaży w Wielkiej Brytanii w grudniu i o przekroczeniu łącznej rocznej sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii powyżej 10 miliardów funtów. Natomiast Lidl ogłosił wczoraj plany budowy nowego magazynu w Luton.

- W pewnym sensie Boże Narodzenie jest trudnym okresem dla dyskontów: sklepy w tym formacie mają tendencję do tracenia niewielkiego udziału w rynku, ponieważ wielu klientów wraca w tym czasie do bardziej tradycyjnych supermarketów w poszukiwaniu swoich ulubionych marek i produktów – mówi Fraser McKevitt, szef sprzedaży detalicznej w Kantar Worldpanel.

- Aldi i Lidl podjęli jednak wyzwanie i wspólnie udało im się przyciągnąć prawie milion dodatkowych klientów w ciągu ostatnich trzech miesięcy - dodje.

Wśród „wielkiej czwórki” – czterech największych sieci handlowych w Wielkiej Brytanii – najszybciej rosło Tesco. W ciągu 12 tygodni do końca grudnia sprzedaż w sieci wzrosła o 3,1 proc. Według danych Kantar, był to najszybszy wzrost sprzedaży, jaki odnotował detalista od czerwca i a spowodowany był 6,4-proc. wzrostem sprzedaży klasycznej marki Tesco.

Całkowity udział Tesco w rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego, do poziomu 28 proc. Sieci Asda udało się zwiększyć sprzedaż o 2,2 proc., jednak udział w rynku spadł o 0,2 pkt proc., do 15,3 proc. Udział Morrisons spadł o podobną wielkość, do 10,7 proc., a spadek udziału w rynku Sainsbury's wyniósł o 0,3 pnkt proc., do 16,4 proc.

Kantar poinformował ponadto, że sklepy internetowe osiągnęły najlepszy wynik w historii sprzedaży świątecznej. Sprzedaż wzrosła o 4,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zarówno w przypadku sprzedaży fizycznej, jak i online, kupujący wydali ponad 1 mld funtów więcej niż w poprzednim sezonie świątecznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.