Lidl i Aldi gonią konkurencję na brytyjskim rynku

Autor: dlahandlu.pl, za Independent 9 stycznia 2018 11:15

Dwa niemieckie dyskonty, Lidl i Aldi, pozostają nadal najszybciej rozwijającymi się sieciami handlowymi w Wielkiej Brytanii. W ciągu trzech miesięcy zakończonych w grudniu, obie sieci wzrosły o 16,8 proc. każda, licząc rok do roku. Sklepy internetowe zanotowały w grudniu najlepszą w historii świąteczną sprzedaż – informuje Independent, na podstawie danych Kantar Worldpanel.

W grudniu 2017 r. udział Aldi w całym brytyjskim rynku spożywczym wzrósł do 6,8 proc., z 6 proc. rok wcześniej, a Lidl do 5 proc. z 4,4 procent w grudniu 2016 r.

W zeszłym tygodniu Aldi informował o 15-procentowym wzroście sprzedaży w Wielkiej Brytanii w grudniu i o przekroczeniu łącznej rocznej sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Irlandii powyżej 10 miliardów funtów. Natomiast Lidl ogłosił wczoraj plany budowy nowego magazynu w Luton.

- W pewnym sensie Boże Narodzenie jest trudnym okresem dla dyskontów: sklepy w tym formacie mają tendencję do tracenia niewielkiego udziału w rynku, ponieważ wielu klientów wraca w tym czasie do bardziej tradycyjnych supermarketów w poszukiwaniu swoich ulubionych marek i produktów – mówi Fraser McKevitt, szef sprzedaży detalicznej w Kantar Worldpanel.

- Aldi i Lidl podjęli jednak wyzwanie i wspólnie udało im się przyciągnąć prawie milion dodatkowych klientów w ciągu ostatnich trzech miesięcy - dodje.

Wśród „wielkiej czwórki” – czterech największych sieci handlowych w Wielkiej Brytanii – najszybciej rosło Tesco. W ciągu 12 tygodni do końca grudnia sprzedaż w sieci wzrosła o 3,1 proc. Według danych Kantar, był to najszybszy wzrost sprzedaży, jaki odnotował detalista od czerwca i a spowodowany był 6,4-proc. wzrostem sprzedaży klasycznej marki Tesco.

Całkowity udział Tesco w rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego, do poziomu 28 proc. Sieci Asda udało się zwiększyć sprzedaż o 2,2 proc., jednak udział w rynku spadł o 0,2 pkt proc., do 15,3 proc. Udział Morrisons spadł o podobną wielkość, do 10,7 proc., a spadek udziału w rynku Sainsbury's wyniósł o 0,3 pnkt proc., do 16,4 proc.

Kantar poinformował ponadto, że sklepy internetowe osiągnęły najlepszy wynik w historii sprzedaży świątecznej. Sprzedaż wzrosła o 4,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zarówno w przypadku sprzedaży fizycznej, jak i online, kupujący wydali ponad 1 mld funtów więcej niż w poprzednim sezonie świątecznym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8198

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane