Lidl najbardziej aktywną reklamowo marką, Carrefour podejmuje rękawicę

Autor: dlahandlu.pl za Codemedia 18 stycznia 2017 10:49

Najbardziej aktywną reklamowo marką w telewizji w 2016 roku by Lidl. Zeszłoroczny lider zestawienia marek – Orange – spadł o dwie pozycje. Wyprzedził go jego branżowy konkurent – T-mobile, który zdecydowanie zwiększył swoją aktywność w minionym roku (+76%) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Największy wzrost zanotowała sieć hipermarketów Carrefour.

Do 14 zwiększyło się grono marek, które w 2016 roku przekroczyły próg 20 000 GRP w grupie 4+. Do rankingu największych reklamodawców dołączył Carrefour, który po wdrożeniu nowej strategii komunikacyjnej zwiększył swoją aktywność telewizyjną ponad pięciokrotnie.
Najsilniejszą branżą w rankingu okazał się retail, który zwiększył aktywność o ponad 80% (uwzględniając tylko marki z rankingu) w porównaniu rok do roku. Oprócz sieci hipermarketów Carrefour, wysokie wzrosty zanotowały Rossman (75%) i Neonet (81%), które pojawiły się po raz pierwszy w zestawieniu. Do czołówki powróciła także Biedronka, która zgodnie z przewidywaniami domu mediowego Codemedia, zwiększyła swoją aktywność aż prawie dwukrotnie.

Z rankingu wypadły dwie marki – Winiary oraz ING (odpowiednio -18% i -11%). ING było ostatnią ostoją „tradycyjnej bankowości” w zestawieniu. Jedynymi markami reprezentującymi branżę finansową, które utrzymały swoją aktywność na poziomie ponad 20 000 GRP w roku 2016, są Provident i Vivus. Ten ostatni, mimo wzrostu aktywności, spadł w rankingu o jedną pozycję. Provident nieznacznie zmniejszył swoją aktywność, co spowodowało spadek o 4 pozycje.

Winiary były natomiast ostatnią w zestawieniu marką z branży FMCG. Zaznacza się coraz silniejsza tendencja do przesuwania budżetów FMCG z reklamy indywidualnej na korzyść współfinansowanych kampanii opartych o marki retailowe. - Konsumenci zaczynają częściej bardziej niż markę produktu doceniać jego jakość. Stąd reklamodawcy poszczególnych marek produktów spożywczych zaczynają przedkładać kampanie sprzedażowe nad wizerunkowe – wskazuje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,50

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane