PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród dyskontów

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2015 17:58

Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród dyskontów

Lidl postawił w ostatnich latach nie tylko na radykalną zmianę architektoniczną swoich sklepów, wprowadzając nowoczesne, szklano-aluminiowe konstrukcje obiektów, ale także na znaczne zwiększenie powierzchni swoich placówek. W ostatnich miesiącach niemiecki operator otworzył, m.in. w Łęcznej i Starachowicach, sklepy o powierzchni całkowitej 1700 mkw., zaś w Bytomiu o powierzchni 1500 mkw.

Większe sklepy, to element strategii rozwoju przyjętej przez Lidla nie tylko w Polsce, ale także w innych krajach Europy, m.in. we Francji, gdzie operator uruchomił ostatnio sklepy o powierzchni 1600 mkw.

Zdaniem ekspertów w związku z tym, że konkurencja na rynku handlowym jest coraz ostrzejsza, operatorzy muszą inwestować w większe, bardziej nowoczesne i atrakcyjne, tak pod względem wizulalnym jak i oferty asortymentowej oraz usługowej, placówki handlowe.

Według ekspertów Lidl dąży do standardu wielkości powierzchni sklepu na poziomie ok. 1400 mkw., który lepiej odpowiada wyzwaniom obecnego rynku i konsumenta. Z danych ResearchFarm wynika, że średnia powierzchnia sklepu Lidl to obecnie ok. 1080 mkw. Co ciekawe, Lidl operuje na największych powierzchniach handlowych wśród sklepów dyskontowych. Jednocześnie operator systematycznie eliminuje najstarsze i najmniejsze sklepy. Prowadzi także szeroki program remotów placówek w Polsce, w ramach którego odnowiono i unowocześniono ich przynajmniej kilkadziesiąt (wyposażając m.in. w nowocesne stoiska piekarnicze).

Lidl inwestując w większe sklepy chce, aby stały się one nie tylko celem codziennych zakupów, ale także miejscem weekendowych zakupów całych rodzin. Większa powiechnia, to także szansa na wprowadzenie do oferty szerszego, bardziej atrakcyjnego i różnorodnego asortymentu, którego oczekuje obecnie konsument. W przyszłości na większych powierzchniach mogą pojawić się działy z obsługą, oferujące m.in. wędliny, świeże mięso, sery, bądź przekąski i sałatki na wagę. Jednak obecnie widzimy mocną rozbudowę asortymentu o produkty pakowane świeże. Dyskont poszerza też asortyment o nowe produkty pod znanymi brandami i markami własnymi. W sklepach sieci pojawia się coraz więcej atrakcyjnych pod wzgędem estetycznym, ale także funkcjonalnym, opakowań, które dają szansę na dodatkowe zainteresowanie klientów.

W przypadku mniejszych sklepów trudno jest wprowadzać np. rozbudowane działy piekarnicze, na które Lidl mocno stawia. Z tym problemem zmaga się również m.in. Biedronka, która ze wzglądu na bardzo ograniczone powierzchnie musi pracować na niewielkich piecach, co ogranicza szerokość oferty odpiekanych produktów. Warto przypomnieć, że średnia powierzchnia sklepów Biedronka wzrosła z 610 mkw. w 2009 r. poprzez 630 mkw. w 2010 r. i 660 mkw. w 2011 roku do 690 mkw. w 2012 roku. W kolejnych latach powierzchnia sklepów nadal się powiększała. W portfolio Biedronki jest już coraz więcej sklepów o powierzchni ponad 1000 mkw.Warto jednak podkreślić, że to Lidl będzie w najbliższym czasie ewidentnym zwycięzcą w pojedynku na świeżą ofertę. I nie chodzi tu tylko o kilkanaście rodzajów pieczywa więcej w ofercie, ale także o możliwość zaproponowania (na większej powierzchni) szerszej oferty produktów świeżych - w tym warzyw, owoców, wędlin, mięs, czy serów i nabiału.

  • Klient 2017-09-15 15:35:25

    W Rypinie bardzo chcielibyśmy Lidla!

  • mik 2015-02-19 20:07:19

    W Sokółce bardzo brakuje tego sklepu!

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,40

  • Śr

    16,78

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.