Lidl Polska: Rosnąca presja płacowa nie jest dla nas wyzwaniem

www.pulshr.pl 4 grudnia 2017 13:09

Lidl Polska: Rosnąca presja płacowa nie jest dla nas wyzwaniem Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska (Fot. Mat. pras.)

Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia. Lidl Polska znalazł jednak sposób na rynek pracownika. Rosnąca presja płacowa również nie jest wyzwaniem dla firmy. Wszystko z powodu systematyczności w podnoszeniu pensji. PulsHR rozmawia z Anną Durzyńską, dyrektor personalną w Lidl Polska.

Jak bardzo jest odczuwalny rynek pracownika w handlu i jak on się przejawia?

Anna Durzyńska, dyrektor personalna w Lidl Polska: - Wyzwaniem dla branży handlowej jest rynek pracownika i utrzymująca się niska stopa bezrobocia. Wielu pracodawców próbuje przyciągnąć kandydatów do swojej firmy, przez co konkurencja na rynku pracy jest większa. Obserwujemy to zjawisko w dużych miastach, ale też na innych obszarach, na których przykładowo powstał park przemysłowo-technologiczny.

W dalszym ciągu wyzwaniem jest niedopasowanie kandydatów do potrzeb pracodawców np. w zakresie kompetencji czy znajomości języków. Dlatego najlepszych pracowników trzeba do firmy nieustannie przyciągać i przekonywać, że to w niej warto rozwijać swoją karierę zawodową. My cały czas to robimy.

W którym regionie Polski najtrudniej znaleźć dobrego pracownika?

- Na pewno trudniej jest pozyskać pracowników w regionach, w których występuje niższe bezrobocie, np. w województwie wielkopolskim, śląskim lub mazowieckim, ale także w dużych miastach, bo w nich konkurencja jest najwyższa.

Najtrudniej jest o specjalistów lub osoby ze znajomością języków, np. niemieckiego, ale problemy występują też w przypadku pracowników magazynów czy sklepów – tam, gdzie wiele firm poszukuje kandydatów na podobne stanowiska.

W październiku Lidl rozpoczął rekrutację. Do obsadzenia było aż 250 stanowisk. Czy udało się sprostać wyzwaniu i znaleźć pracowników?

- Lidl nieustannie się rozwija. Poszerzamy asortyment, wprowadzamy nowe projekty i rozwiązania dla klientów. Otwieramy też nowe centra dystrybucyjne i sklepy. Przykładowo, 9 listopada otworzyliśmy nasz kolejny sklep w Opolu, a także pierwszy w Wiśle. To wszystko sprawia, że nieustannie poszukujemy nowych pracowników do naszych sklepów i magazynów, a także specjalistów z obszaru m.in. sprzedaży, zakupów, marketingu, IT czy finansów. Aplikacje można składać w październiku oraz w listopadzie, dlatego proces rekrutacji jeszcze się nie zakończył. Jednak już teraz możemy ocenić, że prowadzona rekrutacja okazała się sukcesem – na każde stanowisko otrzymaliśmy od kilku do nawet kilkudziesięciu aplikacji.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane