Lidl redukuje sól i cukier w produktach marki własnej

Autor: www.dlahandlu.pl 25 stycznia 2017 11:13

Lidl zobowiązał się do redukcji zawartości soli i cukru w produktach marek własnych o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r.

Jak podaje sieć, wysokie spożycie cukru obok braku ruchu jest główną przyczyną cukrzycy. Zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia to dostarczenie mniej niż 10 procent energii pochodzącej z łatwo dostępnego cukru (monosacharydy jak glukoza i fruktoza, disacharydy jak sacharoza ale także produkty, które naturalnie zawierają cukier takie jak miód, syropy, soki czy koncentraty) co przy dziennym spożyciu 2000 kcal odpowiada 50 g cukru dziennie. Natomiast nadmierne spożycie soli może prowadzić do powstawania tzw. chorób cywilizacyjnych w tym nadciśnienia tętniczego. Wartość referencyjna dziennego spożycia (GDA lub RWS lub RI) to 6 g dla osoby dorosłej (lub 5 g według wskazań WHO).

- Lidl Polska przyjmuje długoterminowe zobowiązanie, które łączy się z wytężonym pracą nad produktami marek Lidla. Świadome odżywianie ma ogromny wpływ na zdrowie – podkreśla Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska. W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi - szczególnie istotnym jest pieczywo.

Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w wielu krajach Europy istnieje około 10.000 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 600.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    6,89

  • Min

    5,78

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.