Lidl uruchomi e-sklep w Czechach, czy Polska też jest brana pod uwagę?

Autor: WPHI w Pradze/dlahandlu.pl 1 sierpnia 2017 09:08

Lidl uruchomi e-sklep w Czechach, czy Polska też jest brana pod uwagę? fot. shutterstock

Lidl przygotowuje się do otwarcia e-sklepu na rynku czeskim. Na razie dominują tam: Rohlik.cz oraz iTesco.

WPHI w Pradze na podstawie Forbes Cesko przygotował materiał o największych e-spożywczakach w Czechach. 
Obecnie liderem rynku jest Rohlik.cz, który miesięcznie realizuje ok. 150 tys. zleceń. Aby zmniejszyć rosnące koszty siły roboczej firma intensywnie automatyzuje proces realizacji zamówień w swoich halach – dzięki temu jest w stanie skompletować zamówienie w ciągu 11 minut od jego otrzymania. Jest to także odpowiedź firmy na problemy z nielegalnym zatrudnianiem obcokrajowców, odkrytym przez miejscową policję wiosną br. W odróżnieniu od konkurencji, Rohlik.cz nie rozwozi zakupów dużymi samochodami dostawczymi, ale stawia na mniejsze (przede wszystkim Fiaty Doblo), co ma zapewnić większą elastyczność i szybszą realizację zamówień. W tym względzie firma jest w swym segmencie rynku pionierem: jako pierwsza zaoferowała możliwość ekspresowej dostawy do 90 minut.
„Dwójką” na rynku jest internetowa gałąź sieci Tesco, która każdego miesiąca realizuje ok. 50 tys. zamówień. Biznesowy model iTesco jest w pełni zintegrowany z pozostałą częścią firmy, która oferuje towary w takich samych cenach, jak w tradycyjnych sklepach. Kluczowy magazyn ulokowany jest w Pradze, gdzie we wczesnych godzinach rannych w dzień po złożeniu zamówienia jest ono kompletowane, a następnie rozwożone.
W br. internetową gałąź ma otworzyć także Lidl, jednak ostateczna data otwarcia była już kilkakrotnie odsuwana. Wiadomo jednak, że główny magazyn dla gałęzi e-commerce znajdował się będzie w Pilźnie, a sklep będzie oferował towary konsumpcyjne, które dostępne są w tradycyjnych sklepach sieci, prawdopodobnie za wyjątkiem towarów o krótkiej dacie przydatności do spożycia.

Czy w ślad za Czechami pójdą Polacy? Z oficjalnych informacji wynika, że polski Lidl na razie nie planuje otwarcia sklepu internetowego. Projekt jest natomiast intensywnie rozwijany w Niemczech. Podobnie rzecz się ma z Kauflandem. Być może przedstawiciele siostrzanej sieci czekają, aż Kaufland zrobi pierwszy ruch. Przypomnijmy, wczoraj informowaliśmy, że Kaufland analizuje możliwości wprowadzenia do Polski e-sklepu. Sieć obserwuje rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, aby była ona jak najbardziej efektywna biznesowo.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.