Lidl uruchomi e-sklep w Czechach, czy Polska też jest brana pod uwagę?

Autor: WPHI w Pradze/dlahandlu.pl 1 sierpnia 2017 09:08

Lidl uruchomi e-sklep w Czechach, czy Polska też jest brana pod uwagę? fot. shutterstock

Lidl przygotowuje się do otwarcia e-sklepu na rynku czeskim. Na razie dominują tam: Rohlik.cz oraz iTesco.

WPHI w Pradze na podstawie Forbes Cesko przygotował materiał o największych e-spożywczakach w Czechach. 
Obecnie liderem rynku jest Rohlik.cz, który miesięcznie realizuje ok. 150 tys. zleceń. Aby zmniejszyć rosnące koszty siły roboczej firma intensywnie automatyzuje proces realizacji zamówień w swoich halach – dzięki temu jest w stanie skompletować zamówienie w ciągu 11 minut od jego otrzymania. Jest to także odpowiedź firmy na problemy z nielegalnym zatrudnianiem obcokrajowców, odkrytym przez miejscową policję wiosną br. W odróżnieniu od konkurencji, Rohlik.cz nie rozwozi zakupów dużymi samochodami dostawczymi, ale stawia na mniejsze (przede wszystkim Fiaty Doblo), co ma zapewnić większą elastyczność i szybszą realizację zamówień. W tym względzie firma jest w swym segmencie rynku pionierem: jako pierwsza zaoferowała możliwość ekspresowej dostawy do 90 minut.
„Dwójką” na rynku jest internetowa gałąź sieci Tesco, która każdego miesiąca realizuje ok. 50 tys. zamówień. Biznesowy model iTesco jest w pełni zintegrowany z pozostałą częścią firmy, która oferuje towary w takich samych cenach, jak w tradycyjnych sklepach. Kluczowy magazyn ulokowany jest w Pradze, gdzie we wczesnych godzinach rannych w dzień po złożeniu zamówienia jest ono kompletowane, a następnie rozwożone.
W br. internetową gałąź ma otworzyć także Lidl, jednak ostateczna data otwarcia była już kilkakrotnie odsuwana. Wiadomo jednak, że główny magazyn dla gałęzi e-commerce znajdował się będzie w Pilźnie, a sklep będzie oferował towary konsumpcyjne, które dostępne są w tradycyjnych sklepach sieci, prawdopodobnie za wyjątkiem towarów o krótkiej dacie przydatności do spożycia.

Czy w ślad za Czechami pójdą Polacy? Z oficjalnych informacji wynika, że polski Lidl na razie nie planuje otwarcia sklepu internetowego. Projekt jest natomiast intensywnie rozwijany w Niemczech. Podobnie rzecz się ma z Kauflandem. Być może przedstawiciele siostrzanej sieci czekają, aż Kaufland zrobi pierwszy ruch. Przypomnijmy, wczoraj informowaliśmy, że Kaufland analizuje możliwości wprowadzenia do Polski e-sklepu. Sieć obserwuje rynek oraz zachowania konsumenckie Polaków w celu jak najlepszej oceny potencjału rozwoju takiej usługi, aby była ona jak najbardziej efektywna biznesowo.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane