Lidl w 2013 roku zwiększył wydatki na reklamę radiową z 73,77 mln zł do 115,9 mln zł

Autor: wirtualnemedia.pl 8 kwietnia 2014 10:55

W ub.r. zdecydowanie najwięcej na reklamy w radiu wydały firmy farmaceutyczne oraz sieci handlowe Metro Group i Lidl. - Radio jest typowym medium do realizacji działań call to action - komentuje Jakub Potrzebowski dla wirtualnemedia.pl.

Firma Metro Group, do której należą hurtownie Metro & Makro Cash and Carry oraz sieci hipermarketów Media Markt, Saturn i Real (ta ostatnia na początku br. została przejęta przez Auchan) wydała w 2013 roku cennikowo 166,1 mln zł czyli o 2,8 mln zł mniej w skali roku (1,6 proc. w dół). Na piątym miejscu największych reklamodawców jest Lidl Polska, który zwiększyły cennikowe wydatki na reklamy w radiu o 57,3 proc. (z 73,7 do 115,9 mln zł),

Dlaczego to właśnie producenci farmaceutyków i sieci sklepów inwestują najwięcej w reklamy radiowe? - Radio jest typowym medium dla realizacji działań call to action. To tzw. medium towarzyszące, sprawdzające się najlepiej przy kampaniach promocyjnych i zachęcających bezpośrednio do podjęcia akcji: zakupu, odwiedzenia sklepu czy innego punktu sprzedaży - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jakub Potrzebowski, szef Equinox Polska i Group One.

Cennikowa wartość reklam radiowych w ub.r. to 3,79 mld zł, po wzroście w skali roku o 11,2 proc. Natomiast faktyczne wydatki w tym medium, według szacunków Starlinka, wyniosły 561,1 mln zł i nie zmieniły się w porównaniu z 2012 rokiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9079

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.