Lidl w USA tańszy od konkurencji. Kolejny rynek u progu wojny cenowej

Autor: dlahandlu.pl za businessinsider.com 4 lipca 2017 13:02

Niemiecka sieć handlowa Lidl weszła na amerykański rynek, a łowcy okazji cenowych mogą być podekscytowani. Niedawne badania koszyka cenowego 20 artykułów, przeprowadzone przez analityków firmy Jefferies wykazały, że Lidl był o 9 proc. tańszy niż Walmart, największa sieć spożywcza w Stanach Zjednoczonych. Lidl twierdzi, że oferuje niektóre produkty nawet o połowę taniej niż konkurencyjne sklepy - informuje Business Insider.

Do tej pory Lidl otworzył 10 sklepów na Wschodnim Wybrzeżu i planuje otworzyć kolejnych 80 do połowy przyszłego roku.

Eksperci zauważają, że po wejściu Lidla do Wielkiej Brytanii doszło tam do zaciekłej wojny cenowej pomiędzy sieciami. Analitycy spodziewają się, że niemiecki dyskonter taką samą strategię obierze w USA.

W jaki sposób Lidl utrzymuje niskie ceny? Analitycy wskazują na klika czynników. Jednym z nich jest asortyment złożony głównie z produktów marki własnej (90 proc. towarów Lidla to tzw. private label), co sprawia, że spółka ma większą kontrolę nad kosztami produkcji i może ustalić własne ceny. W konsekwencji produkty mogą być sprzedawane z wyższymi marżami niż krajowe marki, ponieważ koszty początkowe są znacznie niższe.

Kolejny czynnik to ograniczony asortyment. Lidl ma w ofercie jedynie 2000 produktów, podczas gdy sklep spożywczy podobnej wielkości ma ich 20 000. Lidl sprzedaje przede wszytskim produkty szybko rotujące, które są kupowane właściwie codziennie - wskazują analitycy.

Na czym jeszcze oszczędza Lidl? Sklepy sieci w USA są większe od europejskich - mają 20 tys. mkw. - ale to zaledwie 1/4 powierzchni typowego amerykańskiegi marketu. Ponadto Lidl jest znany z utrzymywania niskich kosztów pracy - pracownicy są wszechstronnie przeszkoleni i mogą pracować praktycznie na każdym dziale, a interakcje personelu z klientami nie są częste dzięki takim rozwiązaniom jak np. elektroniczne wagi. 

Eksperci wkazują też, że Lidl nie wydaje majątku na reklamę, ekspozycję produktów oraz oświetlenie. 
Dzięki temu jest w stanie zaoferować bardziej atrakcyjną cenę dla konsumentów. Rynek czeka na odpowieź ze strony Walmarta.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gf 2017-07-04 14:04:09

    lidl jest obecny tylko w trzech stanach, czyli są sklepami na ktore mowi sie tam "local" albo "regional" albo "regional thing". nie badzmy smieszni . te 3 stany to tak jakby w polsce ktos mial siec sklepow lokalnych w kilku powiatach. target albo walmart ich szybciutko zmiecie z rynku.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.