Lidl: Wartość eksportu w zeszłym roku wyniosła ok. 1,5 mld zł

www.portalspozywczy.pl 3 lutego 2014 12:41

Wartość eksportu Grupy Lidl za 2012 r. wyniosła ponad 1,25 mld zł, czyli wzrosła o około 25 proc. w stosunku do 2011 r. - Wyniki za pierwsze półrocze 2013 r. również są satysfakcjonujące. Spodziewamy się, że wartość eksportu w zeszłym roku wyniosła ok. 1,5 mld zł - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Kamińska, PR Manager Lidl Polska.

Lidl planuje utrzymać podobne tempo wzrostu eksportu w 2014 r. - Obecnie większość udziału w eksporcie stanowią artykuły spożywcze. Ponad 12 proc. całego eksportu ilościowego stanowią słodycze i słone przekąski, m.in. wafelki, ciastka oraz chrupki - wymienia Patrycja Kamińska. - Istotny udział w eksporcie mają również nabiał i wyroby mięsne. Te produkty są dla nas szczególnie ważne, ponieważ musimy szczególnie zadbać nie tylko o ich jakość, ale również o sprawną logistykę dostaw za granicę. W taki sposób, aby zachowany został łańcuch chłodniczy - tłumaczy przedstawicielka Lidla, zaznaczając jednocześnie, iż sieć spodziewa się wzrostu eksportu między innymi w tych najpopularniejszych kategoriach.

Wydaje się, że Polska może stać się istotnym zapleczem produkcyjnym dla Lidla w Europie. - Polscy dostawcy produkujący na zlecenie Lidl wyeksportowali ponad 850 000 000 sztuk różnych produktów. Liczba ta wskazuje na skalę działań naszej sieci. Obecnie produkty z Polski eksportowane są do Czech, Słowacji, Rumunii, Węgier i Bułgarii - wskazuje Kamińska. - Dodatkowo dostępne są również w krajach skandynawskich, a także we Francji, Grecji oraz na Cyprze. W Wielkiej Brytanii i Irlandii produkty z Polski cieszą się olbrzymim zainteresowaniem podczas tygodni polskich, np. „Choose a taste of Poland" w Irlandii - podkreśla.
PR Manager Lidla deklaruje, że jej sieć planuje nadal rozwijać i poszerzać spektrum krajów, do których eksportuje polskie produkty. - Mamy kompetencje, które nam to umożliwiają - akcentuje. I dodaje: - Jest to niewątpliwie zasługa polskich dostawców oraz międzynarodowego zasięgu, jakim dysponuje Lidl.

Nasza rozmówczyni ocenia, że pogłębianie współpracy pomiędzy sieciami handlowymi a dostawcami mogłoby spowodować jeszcze szybsze oraz efektywniejsze reagowanie na potrzeby klientów. - Współpraca ta mogłaby się opierać na przekazaniu know-how dotyczącego najnowszych technologii czy zarządzania jakością - zauważa Kamińska. - Jakość jest dla nas najwyższym kryterium wyboru naszych partnerów handlowych, dlatego dostawcy, którzy z nami współpracują, muszą spełniać najwyższe wymogi dotyczące zarządzania i kontroli jakości. Firma Lidl ceni dostawców, którzy są otwarci na nowe projekty produktowe i z takimi współpracuje - przyznaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nick 2014-02-03 14:29:29

    A ile wyniosla wartosc importu ?

    Dziesiec? dwadziescia razy wiecej ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,70

  • Śr

    1,28

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8477

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.