PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Lidl wprowadza klientów w błąd? Klub Jagielloński prosi UOKiK o interwencję

Autor: dlahandlu.pl 10 maja 2017 11:15

Lidl wprowadza klientów w błąd? Klub Jagielloński prosi UOKiK o interwencję Piotr Trudnowski, członek zarządu Klubu Jagiellońskiego i jeden z pomysłodawców aplikacji Pola, fot. Klub Jagielloński

Klub Jagielloński napisał do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o interwencję ws. promocji sieci Lidl. Zwraca uwagę, że produkty promowane w ramach akcji "Tydzień polskich marek" należą do zagranicznych koncernów.

Poniżej treść listu do prezesa UOKiK-u, Marka Niechciała:

"Szanowny Panie Prezesie!

Z satysfakcją przyjęliśmy działania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie niemieckiej sieci supermarketów Kaufland, dzięki którym firma zaprzestała reklamowania się jako polska marka. Po latach bezkarnego wprowadzania konsumentów w błąd, w chwili dostrzegalnego wzrostu świadomości konsumenckiej i popularności polskich firm i produktów, takie działania Urzędu zasługują na docenienie i mamy nadzieję, że będą konsekwentnie kontynuowane.

Niestety, powodów do analogicznych interwencji jest coraz więcej. Sieć niemieckich supermarketów Lidl – notabene należąca do tej samej grupy właścicielskiej, co Kaufland – rozpoczęła właśnie kampanię medialną promującą „polski tydzień”.

Zrozumiałe, że w chwili renesansu patriotyzmu gospodarczego w Polsce zagraniczna sieć próbuje „ogrzać się” w cieple tego trendu. Nie ulega wątpliwości, że kampania może kolejny raz wprowadzić wielu konsumentów w błąd, reklamując cały szereg produktów zagranicznych, globalnych koncernów jako „polskie marki”.  
„Polska jest wielka i ma swoje wielkie polskie marki. Marki, które są tak dobre, bo stoi za nimi tradycja i doświadczenie, a ich największą siłą jest jakość. Dlatego w Lidlu znajdziesz je teraz w supercenach w ramach Tygodnia Polskich Marek” – słyszymy w reklamie. Za przykłady posłużyły woda mineralna, kurczak i kabanosy. Po kliknięciu w link „zobacz całą ofertę” trafiamy na stronę z kilkudziesięcioma produktami sprzedawanymi w ramach rzeczonego „Tygodnia”.

Jakie produkty wymienione są na liście i oznaczone logiem akcji promującej „polskie marki”? Obok szeregu produktów bezsprzecznie polskich firm, znalazło się wiele od dawna należących do globalnych koncernów. Czego dowiemy się, gdy sprawdzimy promowane przez Lidl jako „polskie marki” produkty metodologią aplikacji Pola?

Listę otwiera woda mineralna „Żywiec Zdrój” należąca do koncernu Danone. Pola daje jej 55 na 100 możliwych punktów: firma jest w Polsce zarejestrowana, na miejscu produkuje i prowadzi działania w zakresie badań i rozwoju, ale nie stoi za nią w najmniejszym stopniu polski kapitał. Za polskie marki słodyczy uznano Ptasie Mleczko i czekoladę Wedla (firma należy do korporacji Lotte o japońskim rodowodzie, również 55 punktów i 0% polskiego kapitału) oraz batonik Prince Polo (ten sam wynik, 0% polskiego kapitału; producentem jest Mondolez Polska, firma kontrolowana przez Kraft Foods). Lepiej wypadają Michałki od Wawela: tu punktów jest już 81, bo w firmie mamy mniejszościowy, ale istotny udział polskiego kapitału na poziomie 48%. Na dziale mięsnym wyniki są podobne: 55 punktów otrzymują marka Sokołów kontrolowana przez duński koncern Danish Crown (znów 0% polskiego kapitału) oraz marka Krakus kontrolowana przez firmę Animex, należącą oczywiście do światowego giganta Smithfield Foods. (...)

  • Klient Lidla 2017-05-14 14:39:51

    Lidl niech zacznie pisać na wsztstkich swoich produktach kto jest producentem - ostatnio kupując batoniki z karmelem za 4,99 na opakowaniu znalazlem informacje ze wyprodukowano w Niemczech. Ok, ale przez KOGO? Mam prawo jako konsument znać pelne dane producenta wyrobu.

  • Karol 2017-05-10 15:00:36

    Pola rządzi!

  • wronek 2017-05-10 13:57:43

    Klub Jagielloński brzmi jak inicjatywa indoktrynacji rodem z Pisowskiego środowiska awanturników, hipokrytów i podjudzaczy.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane