LightBox: Okres, kiedy nowe cateringi dietetyczne wyrastały jak grzyby po deszczu, mamy za sobą

www.portalspozywczy.pl 14 stycznia 2017 08:37

Rynek cateringu dietetycznego w Polsce bardzo szybko się zmienia i czas, gdy nowe cateringi wyrastały jak grzyby po deszczu, mamy już za sobą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Melchior Karpiński, prezes firmy LightBox. Jak wygląda rynek cateringu dietetycznej żywności i tzw. diety pudełkowej w Polsce?

Diety pudełkowe robią karierę w Polsce i przyciągają kolejnych graczy. Nowe firmy często korzystają z istniejącego zaplecza gastronomicznego. Catering dietetyczny pomaga w obrotach np. restauracjom. Dla nich bariera wejścia do branży jest niska, stąd też wysyp nowych graczy.

- Rynek cateringu dietetycznego w Polsce bardzo szybko się zmienia. Jeszcze parę lat temu było to w całym kraju kilkadziesiąt firm, teraz – co najmniej kilkaset. Uważam jednak, że okres, kiedy nowe cateringi dietetyczne wyrastały jak grzyby po deszczu, mamy już za sobą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Melchior Karpiński, prezes firmy LightBox.

- Dzisiaj nie wystarczy po prostu pojawić się na rynku, aby zdobyć klientów. Przy większej konkurencji coraz bardziej liczy się jakość oferty – dodaje.

-  Warto dodać, że w przypadku zdecydowanej większości firm catering dietetyczny to działalność dodatkowa, na zasadzie – skoro mam lokal gastronomiczny, to mogę też dostarczać gotowe posiłki na cały dzień. Takie podejście tworzy jednak ryzyko reputacyjne dla całej branży, bo przy małej skali działalności wiele firm nie chce inwestować w dietetyków i staranne bilansowanie diety w długim okresie, tylko po prostu planują menu z dnia na dzień. I jeśli nowy klient na początku źle trafi, może się zniechęcić do całej branży – mówi również prezes firmy LightBox.

Rynkowi sprzyjają co najmniej trzy tendencje: wzrost liczby osób otyłych, moda na zdrowy styl życia i wzrost zamożności społeczeństwa, dzięki któremu coraz więcej Polaków stać na taką dietę.

- Są trzy główne grupy klientów korzystających z diety pudełkowej. Pierwsza to osoby, które chcą schudnąć. Początkowo ta właśnie grupa stanowiła zdecydowaną większość klientów cateringu dietetycznego w Polsce – mówi Melchior Karpiński

Całość: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane