Litwini kojarzą z Polską Biedronkę i Kaufland

Autor: wp.pl 9 lutego 2017 17:58

Czesi na towary made in Poland wydają równowartość ponad jednej dziesiątej pensji. Niemcy zaś 2 proc. swojej pensji - podaje wp.pl

Około 70 proc. Litwinów pozytywnie ocenia polskie produkty - wynika z sondażu instytut RAIT, zamówionego przez polską ambasadę w Wilnie.  Badania wykazały, że mieszkańcy Litwy z Polską kojarzą takie znaki handlowe jak „Biedronka” czy „Kaufland”, których nie ma na rynku litewskim.

Ceniący sobie niskie ceny i wysoką jakość polskich wyrobów Litwini, ze swoim upodobaniem do takich marek jak Kubuś, Tymbark, Sobieski, czy Orlen, to wcale jednak nie pierwsza wśród nacji, które mają szczególne upodobanie w polskich produktach.

W ubiegłym roku, w przeliczeniu na przeciętnego Czecha import z Polski wynosił średnio 416 zł miesięcznie. Kwota ta stanowi aż 12,2 proc. przeciętnych zarobków netto u naszych południowych sąsiadów.

Litwini są na drugim miejscu z wydatkami rzędu 327 zł miesięcznie na mieszkańca, co stanowił 11,6 proc. przeciętnej pensji. Duży odsetek zarobków na towary z Polski przeznaczają też Łotysze, Słowacy i Węgrzy.

Niemcy wydają na polskie towary zaledwie równowartość 2,4 proc. średniej pensji (220,8 zł miesięcznie).

Z naszych najbliższych sąsiadów to Rosjanie najrzadziej mają styczność z produktami z Polski. Przeciętny obywatel federacji wydawał w 2016 r. na polskie towary średnio 13,1 zł miesięcznie, co stanowiło zaledwie 0,6 proc. jego zarobków - podaje wp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    2,77

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane