Lojalność polskiego konsumenta jeszcze niższa

www.portalspozywczy.pl 8 października 2014 14:23

Lojalność polskiego konsumenta jeszcze niższa

W obecnym roku przeciętny Polak odwiedza regularnie średnio 7,1 sieci detalicznych - wynika z najnowszego badania "Shopper DNA" przeprowadzonego przez TNS. Co więcej, statystyczny Polak jest wyraźnie mniej lojalny, niż w roku ubiegłym. W 2013 r. typowy mieszkaniec naszego kraju robił zakupy w 5,7 sieci handlowych.

W tegorocznej edycji badania TNS aż 30 proc. respondentów wskazało, że minimum raz miesiącu robi zakupy w sklepach co najmniej 11 różnych sieci handlowych. Była to zdecydowanie najczęściej wskazywana odpowiedź. Wzrost względem ubiegłego roku jest w tym aspekcie olbrzymi, niemal trzykrotny - w 2013 r. podobnie wskazało tylko 11 proc. przebadanych osób.

W ubiegłym roku najwięcej badanych (24 proc.) wskazało, że średnio w miesiącu robi zakupy w 3-4 różnych sieciach detalicznych.

Przez ostatni rok zdecydowanie zmniejszył się odsetek osób odwiedzających regularnie sklepy tylko jednej lub dwóch sieci detalicznych. W 2013 r. takich Polaków było 21 proc., podczas gdy w tegorocznej edycji badania podobną odpowiedź wskazało tylko 12 proc. respondentów (najrzadziej wybierany wariant).

Zmianę w zachowaniach konsumenckich Polaków widać także w zestawieniu regularnie odwiedzanych kanałów sprzedaży. W ubiegłym roku przeciętny Polak raz w miesiącu odwiedzał sklepy 3,2 kanałów, podczas gdy w roku bieżącym robi zakupy w placówkach 3,8 kanałów. W badaniu TNS wyróżnionych zostało sześć różnych kanałów (dyskonty, hipermarkety, supermarkety, kanał tradycyjny niezależny, kanał tradycyjny sieciowy oraz cash & carry).

W ubiegłorocznym badaniu TNS udział wzięło 1014 osób. Próba respondentów w tegorocznej edycji badania wyniosła 1000.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,69

  • Śr

    1,60

  • Min

    0,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8789

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.