Lokalizacje abonamentowe generują ponad połowę przychodów IMS

Autor: pr, dlahandlu.pl 17 maja 2016 09:39

Spółka IMS zanotowała w I kwartale 2016 r. 9,02 mln zł skonsolidowanych przychodów. Wynik EBITDA wyniósł 2,33 mln zł a zysk netto 1,23 mln zł.

Wzrost kosztów w I kwartale wynika z realizowanej strategii zakładającej zwiększanie zespołów sprzedażowych i IT, oraz zwiększonych wydatków marketingowych – łącznie w I kwartale 2016 o 335 tys. zł wyższych niż w I kwartale 2015.

Od strony operacyjnej, IMS z sukcesem realizuje strategię polegającą na szybkim zwiększaniu liczby obsługiwanych lokalizacji abonamentowych. W I kwartale generowały one ponad połowę przychodów Grupy (dokładnie 51%).

- Rozwój w zakresie lokalizacji abonamentowych jest podstawą naszej strategii. Umowy tego typu zapewniają nam stabilne i pewne przychody. Dlatego cieszy, że ten segment działalności rozwija się tak dobrze – zaznaczył wiceprezes Piotr Bielawski.

Na koniec I kwartału IMS obsługiwał w modelu abonamentowym już 10.692 lokalizacji, czyli o 19% więcej niż przed rokiem. Liczba lokalizacji, w których spółka świadczy usługi audio i wideo wzrosła o 16% do 8.663. Dynamicznie rozwijają się usługi aroma – liczba lokalizacji wzrosła tutaj o 32% do 1.538.

W I kwartale wzrosły koszty działalności operacyjnej. To efekt wzmacniania spółki kompetencji i zasobów ludzkich Grupy, co ma się przełożyć na szybszy rozwój w kolejnych latach.

- Chcemy maksymalnie wykorzystać korzystną sytuację rynkową i nasze kompetencje. Wzmacniamy organizację o wysokiej klasy specjalistów, będziemy także intensyfikować działania komunikacyjno - marketingowe. Dla nas to inwestycja niezbędna, żeby rosnąć jeszcze szybciej zarówno na rynku polskim, jak i europejskim – podkreślił Piotr Bielawski.

Zarząd spółki zmienił propozycję podziału zysku za 2015 r. i proponuje, żeby dywidenda wyniosła 23 grosze na akcję. Poprzednia propozycja zakładała poziom 15 groszy na akcję.

 

 IMS S.A. – to działająca do 16 lat w Polsce i Europie firma specjalizująca się w usługach z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane