Lokalne sieci handlowe kontra Grupa Żywiec - spór o cenę piwa

Autor: dlahandlu.pl 13 lutego 2017 11:10

Według lokalnych sieci handlowych z okolic Elbląga sklepy monopolowe Borys oferują ceny piwa Żywca, Warka i Tatra co najmniej 10 proc. poniżej hurtowych cen zakupowych innych sieci. Ich zdaniem to dowód na stosowanie nieuczciwych praktyk cenowych.

Zdaniem konkurentów sieć Borys korzysta preferencyjnych warunków zakupowych i sprzedaje piwa po zaniżonych cenach. - Taka polityka cenowa Grupy Żywiec wzbudza kontrowersje wśród innych sklepów w województwie i w kuluarach mówi się o prywatnych powiązaniach menedżerów koncernu z siecią Borys. Nie możemy akceptować sytuacji, w której wybrane sklepy (Borys) mogą liczyć na bardziej przychylne traktowanie, a pozostałe w regionie płacą wyższe ceny i nie mają możliwości konkurencji cenowej. Analizujemy sytuację i nie wykluczamy skierowania wniosku o zbadanie sprawy – podkreśla przedstawiciel lokalnej sieci handlowej. W sklepach Borys ceny piwa kształtują się następująco: Warka (1,85 zł), Tatra (1,49 zł), czyli o 15-20 groszy taniej niż w innych placówkach.

 

W odpowiedzi na pytanie dlahandlu.pl biuro prasowe Grupy Żywiec przysłało odpowiedź: "Sprzedaż produktów Grupy Żywiec do tradycyjnych sieci handlowych odbywa się przez dystrybutorów, którzy kształtują poziom swoich cen odprzedaży indywidualnie. Równocześnie Grupa Żywiec wspiera dodatkowo sprzedaż swoich produktów organizując promocje z sieciami handlowymi z zastosowaniem maksymalnej ceny odsprzedaży dla konsumentów. Jednakże w przypadku wystąpienia na rynku znacznego zróżnicowania cen na nasze produkty pomiędzy podobnymi rodzajami sklepów nie ma to związku z polityką cenową lub promocyjną Grupy Żywiec, ale przede wszystkim z indywidualnymi decyzjami podejmowanymi przez detalistów oraz z warunkami zakupu od dystrybutorów. Należy przy tym podkreślić, iż detaliści mają pełną swobodę w kształtowaniu swoich cen odsprzedaży. W podanym przykładzie, ceny oferowane przez sieć handlową na piwo Żywiec, Warka i Tatra nie mają żadnego związku z naszymi działaniami o charakterze promocyjnym lub innym" - czytamy w odpowiedzi Grupy Żywiec.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,46

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane