PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 29 lipca 2014 09:45

Lokalny patriotyzm coraz ważniejszy przy wyborze produktów spożywczych

Grupa On Board przy udziale ekspertów z Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Izby Handlu oraz firmy badawczej SW Research przebadała decyzje zakupowe Polaków. Respondenci jako najważniejsze czynniki przy zakupie produktów spożywczych wskazali: skład (53 proc.) oraz jakość (51 proc.), niewiele mniej – promocję (49 peoc.). Również w przypadku tej kategorii produktów, coraz większe znaczenie ma lokalny patriotyzm.

Ponad 41 proc. pytanych, stwierdziło, że chętniej wybierają produkty polskiego pochodzenia, ale już nie tak istotne wydają się być certyfikaty pochodzenia i jakości umieszczane na opakowaniach produktów. Jedynie 28 proc. uczestników badania stwierdziło, że taka informacja na opakowaniu skłoniłaby ich do zakupu oferowanego towaru.

Marka produktu, jako determinant wyboru konsumenckiego wskazywana była najczęściej przy zakupie artykułów sportowych (42 proc.) oraz często przy zakupie kosmetyków i odzieży (37 proc.).

Jeśli chodzi o rynek kosmetyczny, to aż połowa respondentów uznała, że najważniejsza jest jakość produktów, a oferowane promocje i producent są istotne dla niewielu ponad 30 proc. pytanych.

Okazuje się, że coraz bardziej popularnym źródłem informacji o produktach są Internet i znajomi. Opinie w Internecie są najważniejsze przy zakupie produktów elektronicznych i spożywczych (35 proc.) oraz umiarkowanie ważne przy zakupie artykułów sportowych (26 proc.), zaś 29 proc. badanych odpowiedziało, że zdanie bliskich jest dla nich ważne, zwłaszcza gdy zastanawiają się nad wyborem odpowiednich dla siebie kosmetyków.

- Różne czynniki decydują o wyborze produktów dla poszczególnych kategorii, ale niezmiennie - zawsze - liczy się dla polskiego konsumenta wysoka jakość, a niewielką wagę przywiązuje on do opakowania czy pochodzenia z zagranicy. Dlatego programy komunikacyjne powinny opierać na dowodach jakości, podkreślać, że marka oferuje to, co dla konsumenta dobre, może zdrowe, a niekoniecznie najładniejsze - podkreśla Małgorzata Majewska, Client Service Director departamentu Brand & Entertainment agencji On Board PR Ecco Network. 

Ponadto, bez względu na kategorię produktową, dość ważny jest dla konsumentów producent. Około 30% respondentów deklaruje, że dokonując zakupu, patrzy nie tylko na markę, ale i producenta. To niezwykle istotna informacja w kontekście nurtu działań z zakresu społecznej odpowiedzialności dużych przedsiębiorstw. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Agropaczka.pl 2014-07-31 09:40:10

    Z doświadczenia wiemy, że ankiety to jedno a praktyka pokazuje inaczej. Wszyscy mówią o zdrowej żywności i patriotyzmie a i tak kupują importowany syf po sklepach zamiast u lokalnego producenta.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane