PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Los Angeles bez reklam alkoholu

Autor: wirtualnemedia.pl 20 stycznia 2015 14:18

Los Angeles bez reklam alkoholu

Członkowie rady miasta Los Angeles mają zdecydować o zakazie reklamowania alkoholu w miejscach publicznych. W 2011 r. zabronili umieszczania takich reklam na miejskich autobusach - podają wirtualnemedia.pl.

W tym tygodniu wśród radnych Los Angeles ma dojść do głosowania, którego przedmiotem jest przygotowywany od 4 lat przepis zakazujący umieszczania reklam wyrobów alkoholowych w miejscach należących do miasta.

Do rozpoczęcia prac nad zakazem doszło z inspiracji organizacji walczących z promowaniem napojów alkoholowych w miejscach publicznych, wśród których są między innymi Koreatown Youth and Community Center, Asian American Drug Abuse Program oraz United Coalition East Prevention Project. Według nich reklamy alkoholu stanowią jedynie 1 proc. całości przychodów agencji, zatem wprowadzenie zakazu nie spowoduje u nich znaczących strat finansowych.

Natomiast usunięcie banerów i billboardów zachęcających do kupowania alkoholu z takich miejsc jak budynki publiczne, biblioteki lub przystanki autobusowe sprawi, że młodzież mniej chętnie będzie sięgała po napoje wyskokowe.

W 2011 r. radnym Los Angeles udało się przegłosować zakaz umieszczania reklam alkoholu w 6 tys. jeżdżących po mieście autobusach. Obecnie największe miasta w Stanach Zjednoczonych są podzielone w kwestii reklamy alkoholu w miejscach publicznych. W takich miastach jak Nowy Jork, Denver czy Minneapolis są one zabronione, natomiast w Honolulu, San Francisco, Filadelfii oraz Waszyngtonie są akceptowane przez władze.

W Polsce obowiązuje ogólny zakaz reklamowania napojów alkoholowych w stężeniu powyżej 0,5 proc. czystego alkoholu. Od tych restrykcji zwolnione jest jedynie piwo, którego nie można jednak reklamować w telewizji, radiu, kinach i teatrach pomiędzy godziną 6 a 20, na kasetach wideo i innych nośnikach, w prasie młodzieżowej i dziecięcej i na okładkach dzienników oraz czasopism. W zakresie reklamy zewnętrznej piwo nie może być reklamowane na słupach ogłoszeniowych czy billboardach chyba, że 20 proc. powierzchni reklamy stanowią wyraźne ostrzeżenia o szkodliwości spożywania alkoholu.

Reklamowanie napojów alkoholowych jest także zabronione oraz poddawane innym restrykcjom w innych krajach, między innymi we Francji, Norwegii, Rosji, na Ukrainie, w Indiach, na Sri Lance i w Kenii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.