Lotte Wedel: Impulsywni klienci mogą zagwarantować wzrost sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl 7 marca 2017 09:36

14 lutego ukazał się raport KPMG „Promocje oczami klienta – czy faktycznie działają?”. Media zareagowały dość jednomyślnie i postawiły tezę, że zaledwie 5,6% konsumentów podejmuje decyzję zakupową w oparciu o impuls/emocje. Kwestią dyskusyjną jest tutaj marginalizowanie tego wyniku, bo przede wszystkim należy wziąć pod uwagę naturę badań deklaratywnych - podaje biuro prasowe spółki LOTTE Wedel.

Nie wszyscy konsumenci przyznają się do tego, że działają pod wypływem emocji na zakupach. Wprost przeciwnie, wielu z nich racjonalizuje swoje impulsowe zachcianki. W drugiej kolejności, obiektywnie mała liczba (5,6%) powinna być rozpatrywana szerzej. Wiele zależy od tego z jakim produktem i z jakim rynkiem mamy do czynienia. Upatrywanie w tym wyniku potencjału, może być dobrą strategią.

Maciej Herman (dyrektor LOTTE Wedel) w jednym z ostatnich wywiadów mówił o ustabilizowaniu się rynku słodyczy w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat, co skutkowało nienotowaniem tak dynamicznych wzrostów, jak na przykład 10 lat temu przez większość kategorii produktowych. W tym świetle walka o 5,6% klientów deklarujących podejmowanie decyzji pod wpływem impulsu i emocji może zagwarantować wzrost.

W skutecznie wykreowany poza racjonalny bodziec przy półce wierzy wiele firm decydując się na organizację akcji tailor-made. Jedną z nich jest właśnie LOTTE Wedel. Na początku marca wystartowały trzy loterie promocyjne dla marek E. Wedel z atrakcyjnymi nagrodami głównymi - samochodami Ford Fiesta Trend i voucherami Itaka. Akcje odbywają się w sieciach Carrefour, Eurocash Cash&Carry i Gama, Groszek, Euro Sklep i Delikatesy Centrum, a ich organizatorem jest Albedo Marketing.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane