LPP planuje więcej sklepów franczyzowych i sklep internetowy dla nowej marki

Autor: PAP 13 listopada 2015 09:00

Powierzchnia handlowa sklepów LPP ma wzrosnąć w przyszłym roku o ok. 15 proc. rdr. Wydatki na sklepy własne mają wynieść 290 mln zł, co oznacza spadek o 26 proc. rdr, ze względu na zwiększone otwarcia sklepów franczyzowych.

LPP zakłada w 2016 r. CAPEX na poziomie 400 mln zł, co oznacza spadek o 20 proc. rdr - podała spółka.

Sklepy franczyzowe mają się pojawić w trzech nowych krajach: Zjednoczonych Emiratach Arabskich, na Białorusi i w Kazachstanie. W ciągu 6 lat na Bliskim Wschodzie LPP chce otworzyć 70 sklepów franczyzowych: 30 salonów Reserved, po 20 Mohito i Sinsay.

Wzrost powierzchni handlowej grupy LPP w 2016 roku ma wynieść ok. 15 proc. rdr, czyli o 125 tys. mkw., do 958,6 tys. mkw. Spółka planuje też wzrost powierzchni o 15 proc. w latach 2017 i 2018.

W tym roku wydatki inwestycyjne sięgną 500 mln zł, z czego 390 mln zł spółka wyda na sklepy własne. LPP podtrzymuje wzrost powierzchni o ok. 17 proc. w tym roku, do 843,6 tys. mkw.

W czwartym kwartale spółka planuje otworzyć 45 tys. m kw. nowej powierzchni, z czego 20,4 tys. mkw. w Polsce. Planowane są m.in. otwarcia sklepów w Chorwacji, na Węgrzech i na Litwie.

LPP podtrzymuje, że w I kwartale 2016 ruszy z nową marką w Polsce. - Pierwszych siedem sklepów zostanie otwartych w marcu - powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.

Oferta marki skierowana będzie do kobiet i mężczyzn w wieku powyżej 35 lat, mieszkańców dużych miast. Spółka zakłada, że średni paragon wyniesie 300 zł, podczas gdy w salonach Reserved to jest ok. 50 zł, a w Mohito ok. 80 zł. CAPEX na mkw. ma wynieść ok. 4 tys. zł.

W ciągu trzech lat planowanych jest otwarcie 30 sklepów nowej marki, a w pierwszym kwartale planowane jest uruchomienie sklepu internetowego.

Niedawno uruchomiono sklep on-line marki Reserved na Słowacji, do końca roku ma ruszyć e-sklep w Rumunii, a w przyszłym roku na Węgrzech. W 2016 roku otwarte mają być także sklepy kolejnych dwóch marek w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech i w Rumunii.

Na koniec września LPP dysponowało 1.574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,22

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8963
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane