PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

LPP wyda na rozwój sklepów 380 mln zł. Wejdzie też do krajów arabskich

Autor: PAP 22 sierpnia 2013 12:15

LPP wyda na rozwój sklepów 380 mln zł. Wejdzie też do krajów arabskich

LPP liczy, że w ciągu najbliższych miesięcy sfinalizuje umowy z franczyzobiorcami dotyczące budowy sieci w krajach arabskich. Sprzedaż może ruszyć w przyszłym roku - poinformował podczas konferencji prasowej Dariusz Pachla, wiceprezes firmy. Spółka odkłada natomiast na razie wejście na rynek chiński.

"Wszystko wskazuje na to, że w ciągu najbliższych miesięcy sfinalizujemy umowy z franczyzobiorcami dotyczące budowy sieci w krajach arabskich. W przyszłym roku proces powinien ruszyć. Mowa o dobrych kilkudziesięciu sklepach w ciągu kilku lat, które franczyzobiorcy zobowiążą się wybudować" - powiedział Pachla.

Dodał, że rozmowy dotyczą wprowadzania na tamtejszy rynek wszystkich marek, których właścicielem jest LPP.

W pierwszej kolejności może ruszyć sprzedaż w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ze względu na wielkość tego rynku.

"Tamtejszy rynek odzieżowy szacowany jest na 15 mld USD, dla porównania rynek polski to połowa tej wartości" - poinformował wiceprezes.

Spółka odkłada natomiast na razie wejście na rynek chiński. Podczas ostatniej konferencji prasowej przedstawiciele LPP informowali, że ewentualne otwarcie pierwszych sklepów w Chinach możliwe byłoby najwcześniej w 2016 roku.

"Po przeanalizowaniu rynku jasno widzimy, że nie musimy wykonywać gwałtownych ruchów. To nie jest konieczne, nie ma zagrożenia, że zniknie ciekawa okazja. W Chinach buduje się dużo centrów, jest czas, by o kolejny rok odłożyć plany związane z tym krajem" - powiedział.

Wyjaśnił, że chińscy konsumenci wolą obecnie kupować w sklepach usytuowanych na głównych ulicach miast.

"Tamtejszy rynek nie skierował się jeszcze jednoznacznie w ten rodzaj prowadzenia biznesu detalicznego jak w naszym regionie, choć to z pewnością nastąpi" - ocenia.

Spółka obserwuje również kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w których jeszcze nie jest obecna.

"Na Europę Zachodnią jednak wciąż nie patrzymy" - poinformował.

Przedstawiciele LPP poinformowali, że spółka przyspiesza rozwój na dotychczasowych rynkach.

"Wszystko wskazuje na to, że rozwój sieci w tym roku będzie szybszy, niż pierwotnie zakładaliśmy, bo pojawiają nowe możliwości, lepsze warunki, ciekawe lokalizacje. Zakładamy przyrost powierzchni handlowej w tym roku o 37 proc. Chcemy zwiększyć powierzchnię o ok. 160 tys. m kw., do blisko 600 tys. m kw. na koniec roku" - powiedział Pachla.

Wartość nakładów na rozwój sieci to 380 mln zł.

LPP otworzyła w Czechach pierwszy zagraniczny sklep nowej marki, Sinsay, która pojawiła się na rynku wiosną.

"Zakładaliśmy, że do końca tego roku będziemy rozwijać tę markę wyłącznie w Polsce. Pojawiła się jednak dobra okazja jeśli chodzi o lokalizację, więc ją wykorzystaliśmy. Planujemy na ten rok jeszcze otwarcie sklepu pod marką Sinsay w Rosji" - powiedział Pachla.


  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    4,80

  • Min

    3,63

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7067

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.