Makro: Pizzerie numerem jeden w rankingu polskich konsumentów

www.portalspozywczy.pl 12 kwietnia 2017 14:23

Makro: Pizzerie numerem jeden w rankingu polskich konsumentów fot. Pizza Hut

Innowacyjne rozwiązania gastronomiczne, pojawiające się w większych miastach Polski, cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Choć Polacy coraz częściej odwiedzają food trucki czy targi śniadaniowe, ich numerem jeden pozostają niezmiennie pizzerie - pokazują wyniki raportu Polska na Talerzu 2017, przygotowanego przez sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska.

Wyniki przeprowadzonego badania potwierdzają, że Polacy coraz częściej korzystają z punktów gastronomicznych. Ilość respondentów, deklarujących stołowanie się na mieście przynajmniej raz w tygodniu, wzrosła o ponad 3 procent w porównaniu do roku ubiegłego.

Polacy szukają także innowacyjnych rozwiązań i otwierają się na nowe koncepcje w gastronomii. Respondenci najczęściej odwiedzali kompleksy składające się z zespołów restauracji i barów (43 proc.), food trucki (32 proc.) oraz targi śniadaniowe (16 proc.).

- Jedząc na mieście wtapiamy się w otaczający nas krajobraz, uczestniczymy w życiu społecznym, dlatego popularne są miejsca, w których się bywa, np. słynna ,,Hala Koszyki” w Warszawie, ulica Jatki w Bydgoszczy, czy hale supermarketów, w których znajdziemy praktycznie każdą kuchnię. – ocenia Agnieszka Ochniak, redaktor naczelna magazynu Papaja.

Polscy konsumenci cenią sobie wysoką jakość dań (62 proc. respondentów), przystępne ceny (52 proc. respondentów) oraz dogodną lokalizację (29 proc. respondentów). To właśnie te trzy czynniki miały największy wpływ na decyzję dotyczącą ponownego odwiedzenia lokalu. Choć ,,obsługa” uplasowała się w tym roku dopiero na czwartym miejscu (27 proc. respondentów), aż 89 proc. przebadanych potrafiła wskazać zachowania personelu, które są dla nich nieakceptowalne. Brak zainteresowania klientem ze strony obsługi to problem, który przebadani ocenili jako najbardziej uciążliwy - aż 70 proc. irytuje długi czas oczekiwania na kelnera, danie, bądź rachunek. Drugim istotnym problemem, dla ponad połowy przebadanych, jest nieutrzymywanie czystości w lokalu.

Choć jakość polskiej gastronomii rośnie z każdym rokiem, w wielu lokalach wciąż zauważalny jest brak rozwiązań istotnych dla klientów. Wśród tych najczęściej powtarzających się znalazły się brak możliwości zamiany składników w potrawach (42 proc. respondentów), brak dostępności sieci Wi-Fi (28 proc. respondentów) oraz brak rozwiązań dla dzieci, np. kącika zabaw czy przewijaka (25 proc. respondentów).

- Oczekiwania te są związane są z faktem, że chcemy być ważni dla gospodarzy, chcemy być gośćmi miejsca. Świadomość żywieniowa to też kwestia różnych diet - nie chcemy rezygnować ze spotkania z przyjaciółmi dlatego, że mamy uczulenie np. na orzechy. W domu nie dodamy ich do dania, więc oczekujemy, że szef kuchni również o nas zadba i zmieni recepturę specjalnie dla nas – stwierdza Dorota Minta, doradca personalny w gastronomii. - Dzieci w restauracji to zaś odrębny temat! Ileż matek marzy o spokojnym zjedzeniu obiadu, stąd poszukiwania miejsc z kącikami dla dzieci, a wręcz z fachową opieką animatora. Na szczęście coraz więcej restauracji dba o całe rodziny, mając świadomość, że z tych maluchów kiedyś wyrosną świadomi goście ich lokali.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane